mortilgutt Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Har den siste veka begynt å klø så på magen, på den venstre sida. Det er akkurat i trusekanten. Slo opp på svangerskapskløe og fant ut at det kunne førekoma, men helst i 3.trimester. Av og til kunne deg koma i 1.trimester, og det var meir vanleg så tidleg hjå dei førstegongsfødande og dei som bar på tvillingar eller fleirlingar......Eg er i 6.veke, og eg veit at det vart sett inn to....men den kløen er PLAGSOM! Andre som har erfart det same????
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 hei:) nja tror ikke jeg har opplevd det, men det jeg kan si er at jeg klødde og klødde og klødde, klødde meg til blods flere ganger dagen, men overalt på kroppen for noen uker siden. Det var så ille at jeg hver dag sa til mannen min at nei nå må jeg komme meg til legen!! det var rett før jeg fant ut at jeg var gravid (fant det ut en uke over tiden) så klødde som besatt helt tidlig tidlig i graviditeten jeg da. Klør litt enda, men ikke like heftig og ikke like ofte lenger.. tegn på tvillinger? kødder du? hehe neida. Men så spennende at de satt inn to egg på deg da, skal vel på ul snart du da? blir spennende å se da:) men snakk med legen om kløen, man kan iallefall ikke bruke zyrtec når man er gravid, sånn at du ikke prøver det. Men spør på apoteket da, de vet om hvilke kløstillende kremer/midler du kan bruke, de har sikkert noe! lykke til
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Etter at jeg ble gravid har jeg vært plaget med kløe og sviende hud. Er nå i uke 10... Jeg har fått et slags utslett i tilegg og skal til hudlege. Skal også ta noen blodprøver for å utelukke at det er noe galt med galle og lever. Men legen sier det er minimale sjanser for at det skal være noe som er galt der siden jeg er så tidlig i svangerskapet. Men skal ta de prøvene for å utelukke det Legen sa jeg kunne kjøpe postafen reseptfritt på apoteket, og det kunne hjelpe mot kløen, og som en liten bonus skal det også hjelpe mot kvalme
mortilgutt Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2008 Ah!!! GODT eg ikkje er heilt aleine om desse plagene!!!! Skal nemna det for gynekologen min når eg skal til UL om ei veke. Det hjelper med god fuktighetskrem. Eg fekk mange, gode råd når eg søkte på "svangerskapskløe" på google!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå