jordbærsjokolade Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Ikke den vanskeligste, men ikke så enkel som veldig mange skal ha det til heller:) Ped, fysisk fostring, naturfag, matte, Norsk, religion, historie, drama, forming, musikk, også har du jo fordypning. Mulig jeg har glemt noen fag?
Mina06+Mats09 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2008 Hvordan synes du det var å gå på den da?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Har hørt av ganske mange at det skal være et helt greit studie å komme seg gjennom, Men alle høyskole studium er jo mye jobb uansett. Jeg skal begynne på føskolelærer neste år.
*gruffalo* Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 er vel ikke så lett å si om det er lett eller vanskelig...kommer jo an på hva du er interessert i o.l. Har gått på det selv, er mange fag, så mye ulikt stoff å gå gjennom. Synes det gikk greit selv, men var jo en del som strøk også... Det verste syns jeg var pedagogikken som vi hadde over 3 år, med eksamen siste året...så var mye pensum å gå gjennom her. Men det er gjerne ilikt fra de forskjellige skolene. I tillegg til vanlig skole er det jo også praksis i barnehager. Her får du også ulike ting du skal gjennom, og vet her at de har blitt strengere og krever mer. Dette fordi at det er et lett studie og komme inn på...og må derfor sile ut litt etterhvert.
jordbærsjokolade Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Mest av alt var det kjempegøy og veldig sosialt (gikk på hio). Man får liksom litt muligheten til å være barn igjen samtidig som man lærer helt nye ting om seg selv. Jeg syntes det var veldig spennende og skulle gjerne hatt de årene tilbake! fagene er alle veldig spennende, og det er ikke bare tørr teori, men masse praksis. Ut i naturen for å lage hindeløyper, bål, pinnebrød, demninger. Skikurs, lage smykker, gjøre undersøkelser, se på biller gjennom forstørrelsesglass, lære ting om barnet som veldig få andre egentlig vet og kan. Er du interessert i barn og deres oppvekstvilkår og du tror det er noe du vil jobbe med anbefaler jeg den linjen på det varmeste:)
Mina06+Mats09 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2008 Takk for mange svar, har tenkt til å søke dette til neste år, så fint å høre litt om andres tanker rundt studiet=)
*gruffalo* Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Det jeg synes var kjekt med det, er at det faktisk var mange ulike fag. Selv om det var mye ulikt å gå gjennom av pensum, ble det liksom noe nytt hvert år. Tror bare det var pedagogikk vi hadde over flere år, alt det andre var avsluttende for hvert år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå