~sjiraff~ Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Ser at noen mener at barna ikke kan bade alene før de er i skoelalder, eller ikke får dusje ifred ennå de er 8 år... Hva mener dere da? Jeg mener det er enormt stor forskjell på barn. Noen er rolige i badekaret mens andre er bajaser. Jeg kan fint gå ifra mitt eldste barn i badekaret og sitte i rommet ved siden av og holde på med pc eller andre ting. Hører henne hele tiden, har ikke på TV eller radio. Blir det stille mer enn 2 sekunder roper jeg på henne og ber henne lage lyd mens hun bader. Hun er nå 4 år, men dette har vi praktisert i snart ett år. Hun er rolig i badekaret. Holder på med rollelek (snakker stort sett hele tiden) med småfigurene sine. Koser seg masse. Nå blir jeg vel nesten meldt til barnevernet, men faktisk er jeg ikke spesielt bekymret. Har vært en del barnevakt for tantebarnet mitt. hun var bajas i badekaret og lot henne aldri være alene selv om hun var i samme alder som mitt barn er nå.
aomeg Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Gutten vår på 4 år får bade alene i stampen på badet.Han vet å spørre når han vil ha hjelp, f. eks. til mer varmt vann, leker osv. Har faktisk ingen betenkeligheter med det.Døren står åpen og vi sjekker jevnlig.Han plasker og koser seg så vi hører han hele tiden. Nei, folk skal få mene hva de vil men det er faktisk stor forskjell på hva barnet er flinke til og ikke.Noen er flinkere til noe og andre er flinkere til "det".
aomeg Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 ...Og dette har vi praktisert siden han var 3.5 år.
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Phuuu... godt det ikke bare er meg da.... ;o) Begynte nesten å tenke at jeg var skikkelig "dårlig mor" (haha....) for jenta vår har badet alene ganske lenge nå.... dvs hun sitter i badekaret, vi går litt til å fra, bretter litt klær, sitter på kontoret (hvor man faktisk kan se inn på badet) osv. Hun er også 4 år og vi har nok badet på denne måten i... tja... i allefall siste året. )
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Stesønnen min er snart 8 år. Han er en bajas og kan finne på mye rart ;-) Så vi er i naborommet når han bader.....
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Vet dere hva, jeg kommer helt sikkert til å gjøre det sånn jeg også om et par år- Lillejenta på snart halvannet sitter så pent og leker for seg selv i vannet. Hun heller vann fra en ting til en annen lenge og bryr jeg ikke om hvorvidt jeg er tilstede eller ei. Jeg går selvfølgelig ikke fra henne nå som hun er så liten, men jeg kan godt gå til naborommet for å hente noe kjapt.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Guttungen er 3 år og koser seg i dusjen alene mens vi sitter på stua, og hører alt som skjer! Han itter i dusje da med leker og storkoser seg! Jodler og synger! hehe Dette har vi gjort siden han var 2 år, ca... Prøver i å sitte og se på, blir vi jage tut etter en stund!
Gjest hovedinnlegger Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Her sitter barnet i et nå alt for lite badekar og leker rolig. Jeg sitter i rommet ved siden av - dørene på vid gap, og jeg hører etter hele tiden. Som deg, roper jeg inn med en gang jeg hører det blir stille. Og jeg ber også barnet om å synge så jeg hører hele tiden. Å drukne i dusjen skal da vel godt gjøres eller?? Jeg praktiserer det samme der, at barnet kan få leke litt med dusjen.
Gjest hovedinnlegger Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Men, hadde barnet sittet i det digre badekaret, ville jeg ikke ha gått i fra på samme måten....
FrøkenSprøken Skrevet 11. oktober 2008 #10 Skrevet 11. oktober 2008 Er helt enig med deg i at man må se an ungen litt. Vi har en rolig tass på 2,5 år, som helt fint bader alene! Vi forsøker å sitte sammen med ham så ofte som mulig,da, for det er mye koseligere, men dersom vi har klær som skal brettes eller oppgaver som skal skrives hender det ofte at vi gjør det. Vi bor på 50 kvm, og hører guttungen uansett hvor vi er i leiligheta. Han finner ikke på noe tull, og jeg tror ikke han har snubbla i badekaret siden han var 9 mnd eller noe slikt. Men nå har vi et lite badekar, med sklimatte i bunnen, da. Vet ikke om det har noe å si? Vi har iallefall ingen betenkeligheter med å gå fra ham i badekaret, og har vel gjort det i et års tid snart. Sånn av og til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå