Gå til innhold

HJELP! Er innvadert av bananfluer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I løpet av dagen har det utviklet seg til en liten armada!

Noen supre tips for og bli kvitt dem, effektivt og kjapt? har satt vekk all frukt som stod ute, samt har ikke annen mat framme. Føler at de er overalt. Men hva kan jeg lokke hver eneste j***l inn i den sikre død med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om det var et tips her inne med eddik i en kopp:)

Skrevet

Tusen takk!

Skal prøve det, men må vente til mandag. Eddik har jeg ikke:(

Flere tips???

Skrevet

De forsvinner nok ikke på minuttet ;)

Men: ut med matrestene hver eneste dag

kokende vann i avløpet

frukt og grønt i kjøleskapet

eplesidereddik med litt Zalo i en skål på kjøkkenbenken (de drukner der). Saft med Zalo skal visst gjøre samme nytte men har ikke prøvd det.

Skrevet

RØD VIN GJØR SUSEN, LOVER DEG, SETT FREM NOEN SKÅLER MED VIN SÅ SKAL DU SE

Skrevet

bland en veldig svak blanding av salmiakk og vann, evt kan du bruke grønnsåpevann.. Hell det i jorden til alle plantene dine, der ligger de ufyselige egga...

Skrevet

Har prøvd eddik og zalo, øl og zalo og saft og zalo på en gang. Eddik og zalo vant med fem fluer mot henholdsvis 3 og 1 flue i de andre. Greia med zalo er at den bryter overflaten og flua synker uten at den har sjans å kravle ut igjen, så husk det. En annen ting er vask kjøkkenbenken med sterke midler, så liker de seg ikke der. Har du veeeldig mange, frem med støvsugeren og jakt på de, de dør i suget. Lykke til.

Skrevet

jeg kjøpte radar på butikken. den mot fluer. ryddet og vasket kjøkkenet, satt vekk all mat. og sprayet som en gal. var alltid et par som overlevde. men jeg fortsatte behandlingen et par dager. så var de borte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...