emili78 Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 I dag er jeg 30 uker på vei. har termin julaften. Det er så uvirkelig at det er 10 uker igjen. Merker nå at det virkellig begynner å bli tungt for meg. Puster snart som en hval og har stadig vekk nedtrykk i underlivet. Har nesten ikke kjøpt noe men det er vel snart på tide.
Paulita Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Heisann! Jeg har menstermin julaften, men ul-termin 1. januar... så mulig det blir en flott julegave i år =) Merker også at det stadig blir tyngre... Trives liksom bedre og bedre inne i leiligheten hvor jeg kan slappe av.. Før likte jeg best å sitte å lese på universitetet, men nå er det bare stress, fordi det er langt å gå til do, og så plutselig blir jeg sulten, eller så må jeg slappe av ordentlig i ryggen fordi jeg blir sliten og har vondt... og det er jo vanskelig å få til når man ikke er hjemme. Deiligere å ha kort vei til do, kunne slappe av når man vil, og spise når man er sulten =) Vi har også kjøpt svært lite. Har fått noe klær av venner og familie, pluss kjøpt stellekommode, men det er alt.. skal muligens kjøpe vogn til uka da. Er mye og ordne og begynner vel å bli på tide tenker jeg?
emili78 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2008 helt enig med deg. Er jo bare deilig å være hjemme å tusle rundt i sitt eget tempo. MIN ul termin er 24 desember så jeg sitter å krysser fingre og tær at hun kommer to uker før tiden.( er vel lov å drømme) Men nå er dette mitt 4 barn, er sykemeldt fra jobben men fortsetter som student siden forelesningen stort sett er 2-3 dager i uken. Det er full rulle fra halv fire tiden med middag, treninger og klesvask oat g alt det styret der. MEN jeg har en snill mann som tar seg av mye slik at jeg kan legge meg ett par timer på ettermiddagen for å slappe av.
Paulita Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Nr 4 ja! Da er du ganske dreven i gamet kan man vel si! Ikke værst. Dette er mitt første barn, og syns i grunn det har vært krevende nok så langt. Og jeg har jo bare meg selv om samboeren å ta hensyn til. Så flott at du klarer å studere fortsatt! Jeg er også sykemeldt fra jobben, men det er bare en liten helgestilling, så fortsetter også å studere. Vanskelig å konsentrere seg når alt jeg går og tenker på er amming, fødsel, barneklær osv Du har kanskje mye utstyr fra før du da? Ikke så veldig mye kanskje som skal skaffes til veie? Jeg håper veldig noen av mine venninner som var tidlig ute med å få barn har noe de gjerne vil kvitte seg med... =)
emili78 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2008 det er rart det med å være dreven... Skal love deg at mann glemmer rimellig fort.! Jeg er 29 år og tenkte jeg skulle bli ferdig når jeg var 25 år. Da ble min nåværende yngstemann født. Men så fikk vi lyst på en til og det før vi ble 30 år. Og det blir jeg jo om ikke så alt for lenge så dette var bra timet.!! Utstyr har vi nesten ikke noe av, vi kvittet oss med alt mulig da vi var helt sikkre på at vi ikke skulle ha flere barn. Men skal vist aldri si aldri:-) Jeg er dessuten så avslappet med tanke på utstyr. Vet jo at det kommer til å ordne seg. Men ett bilsete er jo det viktigste så vi kjører med nurke sikkert. Regner med vi kommer til å kjøpe en brukt vogn, de er så sinnsykt dyre skal vi kjøpe klin nytt. Bor dere foresten i oslo? siden du studerte på universitet?(klar over at det finnes flere enn i Oslo:-))
nummer 3 kommer i desember Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Hei. Jeg har også ultralydtermin 24.desember. Dette er tredjemann, så har det meste av utstyr på plass, men har ikke gjort i stand barnerommet. Må en tur på ikea å kjøpe klesskap, også er det litt annet småtteri vi mangler. Jeg merker det begynner å bli veldig tungt nå,sliter veldig med bekkenløsning. Så nå er jeg sykmeldt. Også har vi endatter på 1 og et halvt år som sliter med astma om dagen. Så det blir litt lite søvn. Føler meg ikke så veldig fresh, gleder meg til å få igjen kroppen min nå.
Paulita Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Vi får heldigvis splitter ny vogn av min mormor. Hun ville så veldig gjerne få lov til å kjøpe det til oss, og det er jo veldig greit da. Vi bor i Oslo ja, og det er UiO jeg går på. Er det der du går og eller? Men du må jo ha vært ganske ung da du fikk de første barna? Alle syns jeg er så ung (er 23) men føler meg jo i passe alder i grunn...
emili78 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2008 Ja jeg gikk på Blidern for noen år siden. Men så fikk jeg to tette barn og måtte "gi opp " karrieren min. Ikke det at det var så ille da!! Jeg har en datter på 11 år, (eldste) så jeg var veldig ung ja. Men takk og lov så har vi greid oss utrolig bra, det pleier å ordne seg hvis mann har en fammilie som kan gi gode råd og stille opp når enn er så ung og får barn. Du er i en perfekt alder synes jeg da. Jeg var 23 når jeg fikk min nummer 2. vet du om du får jente eller gutt?
emili78 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2008 Barnerommet ja, det har ikke vi til babyn ennå. Det må bygges først. Men det kommer vel om ca ett års tid. De andre barna har jo soverom så det spørs om ikke vi evnt deler av ett rom(det er stort) slik at minstemann får ett rom når hun blir ca 1 år, blir sikkert litt kjedelig for hun på 6 som må få mindre rom men hun skjønner det nok:-) Astma ja, uff da. men er det pga den råe luften eller er det allergi? Men det er vel ikke så mye allergi nå? Skjønner du ikke føler deg så fresh da ja, men vi er jo heldig som vet at magen forsvinner og at vi kommer til å se ut som 20 igjen,hehe:-)
Paulita Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Var på ordinær ultralyd i uke 17, jordmora sa det så ut som ei jente... men ganske usikkert når de er så små da. Men føler veldig på at det er jente, og det gjør kjæresten og bf også. Men spiller i grunn liten rolle, selv om de som hittil har kjøpt noe klær til den fremtidige verdensborgeren gjerne har kjøpt noe med rosa på.. men det gjør vel ikke så mye. Vi har forresten ikke tenkt oss på 3d ul heller, selv om det jo hadde vært artig og sett h*n igjen før fødselen. Vi vet jo at alt er bra, og at babyen har det godt. Vet du hva du får denne gangen da? Og hva har du fra før?
tøttomedguttimagen*PÅ OVERTID* Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 Eg har termin på julaften også! Mens termin den 6 desember, og UL termin den 24.. Jordmor mener han kommer før, for han har lagt litt over målingene i det siste! Eg tenkte eg skulle på 3D ul denne uken, lurer sånn på kor stor han e og ikkje minst kordan han ser ut.. Er det noen av dere som har smerter oppunder ribbeina? særlig hvis dere går mye? Gutten min snur seg mye og tror han liker og presse seg oppover!! Dette er også min første så alt er så fremmed og nytt for meg, mye man lurer på, om det er sånn det skal være og greier:) Har også en rar følelse av vibrering i magen, som han ligger og bokser bare veldig fort! noen som føler det og? Og her er egnetlig det meste i hus, mangler madrasser til seng og vugge ellers har eg det, vi har måttet kjøpe litt etterhvert når vi hadde pengene, har ganske store utgifter i mnd på huslån og alt, men det er utrolig deilig å ha ting i hus merker eg.. har tilogmed begynt å handle julegaver, og så tidlig har eg aldri vært før, men deilig å bli ferdig og ikkje ta alt i siste liten som vanlig!
mei&mi + marcus :) Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Jepp, jeg har termin 24! Perfekt timing eller?? Har nesten alt vi trenger, har stor familie så det meste har vi fra før. Eneste vi mangler av sånne store ting er vel bilsete. Stellekommoden har jeg fått opp, så den er klar. Grindsengen står klar til å bli skrudd sammen også, har klart å la vær å gjøre det, men kjenner det klør i fingrene. Liker å ha alt på stell.. Er så mye å tenke på nå at det er godt å få noen tanker ut av hodet.
MintCondition Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 Ikke julaften, men lillejulaften Her mangler vi svært lite, da vi har end atter som blir 3 rundt terminen til lillebror. Skal kjøpe ny bag til vogna (OTH), ellers så har vi det meste bortsett fra klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå