flypapir Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Her klør det nemlig fælt! Er heldigvis ikke hele dagen, kommer som regel på kvelden... Hva gjør dere med denne kløen? Har hørt at man kan smøre på med hvitvask, men lurer på om det er andre med gode tips? Er forøvrig i min 27.uke..
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er og i uke 27 og fått restless legs nå. er det det du har? Klør, lribler inni bena når du ligger på kvelden. Ender med å bevege føttene for å lindre?
flypapir Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2008 Nei, er ikke det (foreløpig)... Hadde det sist og vet at det også er utrolig slitsomt. Har faktisk søkt litt på nett ang restless leggs og mener å ha lest at det kan hjelpe dersom man legger om kostholdet?! Mulig jeg husker feil altså, er en god stund siden jeg leste om det...
Snuppisa Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Hei, Kløe under føtter og i håndflatene kan være et tegn på at du har forhøyede leververdier noe som KAN være en indikasjon på en begynnende Hepatose (som er en svangerskapsrelatert leverdysfunksjon). Jeg fikk dette i mitt forrige svangerskap, og fødselen min ble derfor satt i gang (jeg oppdaget det først fem dager før termin) Jeg fant en tråd skrevet på et annet chatteforum som du bør lese, her er det en annen som har opplevd det samme (se på Fuglemammas innlegg): http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=248899
babysyk venter nr 2 <3 Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Hei Hvis du har kløe under føttene, bør du gå til legen å ta blodprøver: Leververdier og gallesyrer. Gallesyrer er den viktigste prøven, og den skal være fastende for å få mest nøyaktig svar..Deretter skal legen din henvise deg videre hvis det er grunn til bekymring.. Ikke sikker du har det snuppisa kaller hepatose, som også heter cholestase, men greit å finne det ut. Jeg hadde det i mitt svangerskap, og ble satt igang når jeg var 37+5, og fikk en velskapt gutt :)
flypapir Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har lest litt om dette, men har forstått at det først er en fare når man har passert 30 uker?!
Snuppisa Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Det sies at det er på slutten av svangerskapet det kan utgjøre en fare ja, så du trenger ikke så dårlig om natten av den grunn (annet enn hvis det klør veldig da;-)). Men jeg hadde helt klart tatt kontakt med legen din på mandag, evt ring sykehuset hvis du er veldig bekymret. Veldig mange leger vet for lite om dette, men så lenge du ber om å få tatt de nevnte prøvene skulle det jo være greit.
flypapir Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2008 Uff, ble brått litt bekymret nå jeg da. Var ikke det når jeg la ut innlegget... Har lest litt om det (som sagt), men føler ikke at jeg er rammet ille nok til at jeg har vurdert det som noen fare. Er irriterende nok når det står på, men det er jo kun på kvelden. Jeg sliter ikke med å sove pga det og jeg klør meg ikke til blods.... Har løpt ned dørene hos legen mye i det siste, senest på torsdag, så jeg er litt tilbakeholden med å kontakte dem utenom time igjen med det første. Samtidig er det jo derfor de er det. Som jeg gleder meg til dette svangerskapet er over!!
Snuppisa Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Ikke meningen å gjøre deg bekymret, for det tror jeg absolutt ikke du har noen grunn til å være. Men bare for å være på den sikre siden kan det jo være greit å sjekke med legen. Som du sier, det er jo derfor de er der:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå