Gå til innhold

Noen som er lærer på barneskole her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utdannet lærer. Hva har dere i timen?

Eller er det noen som vet hva grunnleggende timelønn er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde man regnet timelønn som lærer hadde i allefall jeg blitt mørkredd:) Du har vel kanskje rundt 330000 i året, og jobber MANGE timer i uka:)

Skrevet

Jeg jobbet 4 timer som vikar her for 2 uker siden, og fikk 198,- i timen!

Syntes det var kjempebra! :) Vurderer å ta lærerutdannelse, selv om lærere har frarådet meg det.. pga. alt ekstra arbeidet etter skoletid.

Ka du sei?

Skrevet

Man får lønn etter utdannelse og annsiennitet, ikke etter hvilket nivå i skolen man jobber på (men man har flere undervisningstimer pr uke på barneskolen enn på ungdomsskolen, og fler på ungdomsskolen enn på vgs, fag teller også inn her). En nyutdannet adjunkt får vel ca 330 000 kr i året tror jeg og det gir vel en timelønn på ca 188 kr timen.

Skrevet

Timelønnen når du jobber som vikar er bra ja, men den virkelige verden er noe ganske annet:)

Og man får betalt etter vektinger av fag, språkfag er f.eks. bedre betalt enn kroppsøving, fordi man regner mer for- og etterarbeid. Underviser du BARE i engelsk har du færre timer enn om du underviser BARE i kroppsøving, liksom.

Så ja, du får bra betalt som vikar, men jeg kan LOVE deg du blir sittende på kveldstid og i helger. Det er flott med lang sommerferie, men høst- og vinterferien min f.eks., der gikk alltid to- tre dager med til retting. Og påske og juleferie ble også mye retting, siden det jo var tentamen rett før dette. Trivdes ja, men bytta yrke da jeg fikk barn, nå er jeg ferdig fire hver dag, og har ikke konstant dårlig samvittighet for alt jeg skulle gjort.

Skrevet

Jeg er lærer på ungdomsskolen og underviser i engelsk, norsk (bare i et halvt år heldigvis), RLE og samfunnsfag + jeg har endel spes.ped, er i tillegg kontaktlærer. Er første skikkelige året mitt som lærer, før har jeg bare vært vikar. Ja, det er et travelt yrke og mye å henge fingrende i, men jeg elsker det yrket!!! Gleder meg til å gå på jobb hver dag, stortrives sammen med elevene (er jo nesten blirr barna min jo!), har superkoselige kollegaer, hver eneste dag er ny og anderledes enn de andre. I starten var jeg ganske stresset og hadde litt panikk for hvordan jeg skulle rekke over alt, men nå går det mye bedre. Synes læreryrket er kjempefint å kombinere med barn jeg da. Kan levere dem i 8-tiden i barnehagen og hente igjen rundt 15.15-15.30 de fleste dager. Bruker faktisk ikke så mye tid i helger eller på kvelder til for og etterarbeid som jeg ble forspeilet, men kan jo bare være jeg er usedvanlig effektiv, hehe... Litt blir det jo, men har mange kvelder jeg ikke jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...