Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Saken er at gullet har masse,masse krøller,så håret vokser liksom mer utover enn ned.Hun er 2,5 år,og har endelig fått så langt hår at man kunne lage hestehale og musefletter,og jeg syns det var så stas..Men så var hun hos farmoren en gang og da klippet hun hun gullet,ikke så mye og jeg kunne nesten ikke merke det i det hele tatt.Sa at jeg ikke ville at hun skulle klippes mer fordi jeg venter og venter på at hun skal få litt lengde på det.MEN,når jeg fikk henne hjem igjen denne gangen har hun klippet enda mer av henne,og nå kan jeg ikke ha strikk i håret hennes.. Jeg vet at det er bare hår og det vokser ut igjen(en eller annen gang),men det er nesten som at jeg har lyst å grine.Føler total mangel på respekt og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det.Jeg fatter bare ikke hvorfor hun følte sånn trang til å klippe i vei,etter at jeg hadde sagt at det ikke skulle gjøres. Tok det opp med BF,men han er så tafatt,han sier bare at:ja,mamma klippet litt.. Overreagerer jeg eller?
jordbærsjokolade Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Nei, du er ikke hårsår! Hun har ingenting med å klippe håret til datteren din, skjønner at du ble lei deg jeg.
tante grusom master of law Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Klipper hun uten å spørre først? Det synes jeg er skikkelig dårlig. Jeg mener du har all rett til å bli sinna, og du burde si fra at hun ikke får lov til å klippe uten å spørre først! Svigermoren min hadde aldrig gjort noe slikt. MAKAN!
~sjiraff~ Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Synes det er rimelig respektløst! Synes du skal nevne det for henne, og høre hva hun har å si til sitt forsvar.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Nej, du overreagerer aldeles ikke. Enkelte folk tar seg alt for mye til rette med andre sine unger. Jeg hadde sagt fra så høyt jeg bare kunne, og vært sikkelig forbanna. Vi har delt foreldrerett og normalt samvær med far. Når jeg skal klippe lille sier jeg fra til far i god tid og lar han få vite hva lille ønsker seg av hårklipp. Hun er 4.5 år nå og enda gjør vi dette på denne måten for at ingen skal føle seg tråkket på.
Eve Dallas Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Det er fullstendig respektløst og aldeles uakseptabelt! Noen klippet luggen til datteren min. Jeg vet ikke hvem det var, men jeg kan love deg at alle mistenkte fikk unngjelde. Både tanter og barnehage fikk høre det. Gi grei beskjed om at hvis hun nærmer seg med saksen en gang til så kommer aldri barnet til henne uten deg + at hun vil få seg en uventet hårklipp selv. Evt. kan du true noe hun er veldig glad i, prydroser eller noe!!!
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg hadde nok blitt skikkelig forbannet! Særlig i og med at du har sagt ifra om det før.. INGEN andre enn meg og samboeren min har noe med å klippe frøkna mener jeg.. Synes det er kjempe frekt å ta slike avgjørelser for andre mennesker.
Pocoyoツ Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg syns ikke du overreagerer. Hadde blitt kjempesur om bestemødrene hadde klippet snuppa mi. Det har de ingenting med!
celodi Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg hadde blitt rå sur!!!! Så synes IKKE du overreagerer nei...
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2008 Godt å høre at det ikke bare er meg..Min ekssvigermor og jeg har ikke en god tone tror jeg..Har ikke snakket med henne siden vi gikk fra hverandre for et år siden,og det er hun som forteller eksen hvordan han skal oppføre seg i forhold til meg.Ikke noe bra,men jeg prøver stort sett å heve meg over det,men nå har hun gjort noe jeg faktisk ikke vet om jeg klarer å overse..
Lille Kolibri Skrevet 11. oktober 2008 #11 Skrevet 11. oktober 2008 Eg er ikkje så veldig hårsår når det gjeld hår (!), barna har blitt klipt uten at eg var spurt og det har vert heilt greit. MEN eg ville ha reagert på at det eg sa ikkje vart tatt seriøst. Når eg gir ein beskjed er det fordi eg meiner det, så eg forstår den biten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå