Gå til innhold

Sover ikke jenta vår veldig lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har en datter som er 12 uker gammel. helst fra hun var 4 uker vente hun seg til å kose og bli båret på hele dagen (vi koste mye med henne, men forsøkte hele tiden å få henne til å kose i sengen/vognen - noe hun ikke vil). Idag er hun 12 uker og sover veldig lite syntes jeg. Hun sover noen timer når vi triller henne på dagen, men så fort vognen står rolig våker hun o begynner å skrike. da må hun opp i baby bjørn. Hun kan fint være våken fra 1400 til 0100 på natten. I ett tiden kan hun sovne (hvis vi er heldige) og sove til 0500 tiden.. etter mat er hun lys våken (enda jeg ammer liggende og i mørke) og vil kun kose. Hvis vi ikke gjør noe med henne skriker hun.

Hele formiddagen (som hun da er våken og ikke vil sove) kan hun IKKE sitter, ligger eller være alene i det hele tatt. Vi må bære henne HELE tiden.

Nå har min smaboer brekt skulderen, og dvs at jeg må ha henne hele tiden - har ikke så mye som fem min fri engang --> noe som resulterer i at jeg er KJEMPE sliten (hunhar i tillegg ikke sovet de siste nettene).

Er det noen som har noe forslag eller erfaring med dette søvnmønsteret til barn? Er dette normalt? Føler alle jeg snakker med sier at deres barn legger seg i 9 tiden, og kun våkner til mat for så og sove igjen.....???

Hva kan jeg/vi gjøre?

Håper noen kan hjelpe oss...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litjesnuppa mi var også sånn, ville ikke sove. Jeg rullet sammen et mykt fleece-pledd til en pølse, og la det rundt henne i en halvsirkel. Jeg passet på at pleddet lå så nærme henne at armer, skuldre og hode berørte pleddet. På denne måten ble det trangere i kurven og hun slo seg til ro med en gang. Hun var vo vant til trange kår i magen, og jeg tror at senga hennes ute i verden rett og slett ble for stor. Vi brukte osgå å ha henne inntullet i et pledd, slik som vi brukte på barselavdelingen. Jeg hadde litt lite melk på ettermiddage/kvelden, så når vi hadde tatt kveldsstellet ga jeg henne en flaskeskvett. Vi fikk en ny unge og en bedre hverdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...