Gå til innhold

4-åring sitter barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går blåste det veldig her og minsten er forkjøla med litt feber. Han er 3 mnd. Hunden måtte luftes og jeg var alene hjemme. Løsningen ble at jentungen på 4 år satt "barnevakt" mens jeg gikk en kort tur med hunden. Jentungen er voksen av seg og veldig snill med sin lillebror. Lillebror holder hodet uten problemer og snur seg rundt. Hun løfter han aldri opp fra gulvet, men underholder og gir smokk bår han skriker, så jeg er ikke bekyret for at hun skal gjøre han noe vondt.

Bare snakk om noen få minutter og frem og tilbake foran huset og i hagen. Hun skulle rope ut til meg dersom han begynte å skrike.

Hva synes dere? Klarer en "voksen" 4-åringen den oppgaven? Jeg vet at tante måtte lage grøt til mannfolka på gården da hun var 4 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er rett utenfor og det bare er for en kort kort tid, så går det sikker fint!

Skrevet

ja en 4 åring skulle klare den oppgaven.. hvis du står rett utenfor så hun kan rope på deg..

kan tenke meg hun syns det er litt gøy oxo og få "ansvaret" sikkert en stolt lita jente da.. hehe

jeg ser hverfal ikke noe problem i det..

Skrevet

4-åringen min har samme "jobben" når jeg dusjer iblant. Skal bare varsle meg når han skriker

Skrevet

Stolt storesøster, ja :-) Godt å høre at det er flere som gir 4-åringen sin litt "ansvar". Tror de trenger det også.

Skrevet

Hjelp... Jeg turde ikke dusje engang å levne minstetøtta til storebroren som er 5 år eldre da hun var baby. Jeg kunne dusje mens hun sov og ba han om å si fra om hun våknet.

Men unger er vel forrskjellig.

Har forøvrig store problemer med å levne de 2 oppe alene om morgenen forran barnetv for å få 1/2 time søvn ekstra, og nå er de 3 og 8 år.

Skrevet

Anonym 20:17. Du har ett problem.

Klart 8 åringen kan si fra til deg om noe skjer med 3åringen. Du er jo i samme hus!

Tipper du kommer til å slite fælt når barna er i tenårsalder.

HI. Klart 4 åringen passer fint på babyen mens du går rundt huset!. Pass bare på at du ikke blir lengre borte enn den tiden det tar å gå rundt huset!

Skrevet

Hahaha, morsom overskrift.

Men det går vel helt greit så lenge du er innen hørevidde.

Skrevet

Tja, hvis du var rett utafor huset, og jentungen visste at der var du (ikke gikk en annen plass selv om hunden dro aldri så mye), så tror jeg kanskje det.. Men litt vanskelig å svare på, siden jeg ikke kjenner din fireåring..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...