mor24 Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Heisann! Jeg er i dag 13+6 uker på vei og fikk i dag brev om time til UL. Men hadde ikke fått time før 1 desember og da er jeg jo 21 uker på vei, skal vi ikke ha den ordinære UL mellom uke 17-19 da????
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 det er vel mest det ja,men de har jo så lange køer at.men syns det er ganske greit litt sent jeg da.da ser de vel mye mer og vis du vil vite kjønn så er det vel ganske sikkert at de greier å se det da.men lenge å vente ja:)var 19 uker jeg da denne ganga.
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Ved mitt sykehus får man inkallingen til i uke 20. Jeg synes dette er alt for sent. Poenget med us. er jo å oppdage avvik, og om det skulle være slike som er av en slik alvorlighetsgrad at abort eller andre drastiske grep må overveies, så synes jeg at jo tidligere jo bedre! Ungen må jo dessuten fødes, og komplikasjonene ved en slik igangsatt tidligfødsel er så vidt jeg vet større jo senere den igangsettes. Dessuten er det ikke slik at man ser mer jo større ungen er! Det optimale er 16-19 uker, efterhvert begynner de å vokse mer ulikt, og blir dessuten for store til at man enkelt kan få helt oversikten.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har også fått ul i uke 21.. Synes det var litt sents elv.., men sånn er det når det er stor pågang.. Det jeg tenkte på var at det kanskje var over uke "grensen" for når de vokser likt slik at de skal estimere hvor langt jeg er på vei.. Men regner med at de kan jobben sin.. =)
kattpus_Med ny spire Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Nå skal ikke jeg skremme eller dysse ned denne tråden, men jeg synes d var alt fo sent m ul i uke 21. Iallefall det jeg vet,når jeg var gravid for 5 år siden,sa fant de store avvik på ul,og 4 forskjellige leger var ikke enig hvor langt jeg var på vei. Men jeg hadde nå en fremprov abort, og etter obduksjon, så viste d seg at jeg var 24uker. Men som legen sa,at hadde de vist det,så hadde jeg ikke fått tatt aborten,siden d ikke var til fare for mitt liv. Så etter uke 21,så vil ikke abort nemda godta,så lenge d ikke er fare for mors liv. Så jeg ville nå ringt å fått ul litt senere ja..... Men idag skal jeg ha ul på 19+4, men jeg har vært på maaange ul foreløpig,og alt er vel. Så nå er jeg ikke bekymret lenger. Håper dere ikke hogger hue av meg nå da...
mor24 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2008 Takk for svarene. Jeg ringer dem i morgen å prøver å få en time i uke 17-18 som er normalt..... desuten gleder jeg meg såååå til UL at jeg vil ikke vente lenger enn jeg må
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå