Gjest elissa2 Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 vi kjøpte hus rett før jeg ble gravid, og har drevet litt med oppussing..... for det meste tapesert for å unngå maling inne.... men nå hadde det seg slik at vi har revet og ordnet kjøkkenet, og i den forbinndelse så malte jeg noen lister........tok dem med ut i garasjen og malte dem der....med vannbasert maling......tror dere det har noe å si???? mannen min grunnet 2 små vegger på kjøkkenet, også dette med vannbasert maling,men vinduer og dører sto oppe, og jeg var ikke inne på kjøkkenet..........hvordan er det med dere og maling?????
sykkelpumpe Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har nylig grunnet og malt et rom på 20 kvm. Vannbasert maling, svanemerket. Snakket med jordmor, lege og malerbutikken om det. Brukte maske og luftet godt. Skal gå løs på babyrommet til uka, om bekkenet holder. Jeg tror vi utsetter babyen for verre ting enn maling, den er ikke sånn som før, da den var full av bly og gud vet hva. Vet det er delte meninger om dette, men har en venninne som er maler. Hun jobbet til det ble for fysisk tungt for henne. Ble altså ikke sykemeldt pga malingen. Ut fra dette konkluderer jeg med at maling er en aktivitet vi kan holde på med. Trenger jo ikke bade i den:)
Gjest elissa2 Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 den vannbaserte listemalingen jeg har brukt, har ikke noe svanemerke.........men er sikkert ikke noe værre av den grunn?????
Gjest elissa2 Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 ja, skulla gjerne malt noen vinduskarmer inne også da,med vannbasert maling......men ikke noe svanemerke på.......noen formeninger???? er så mange forskjellige svar fra jordmor og lege at jeg blir jo helt forvirra......hva gjør dere???????
Mrs. Bouquet Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg velger å holde meg unna maling. Mannen malte huset utvendig alene i sommer, ellers er det ikke noe som skriker akutt etter maling her i huset. Skulle jeg malt noe tror jeg at jeg hadde prøvd å få tak i den nye malinga det var reklame for her for ikke lenge siden.
lubbeline Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Hei:-) på besøk fra 2 tri her.. de som vil male lister, bruk lady sin nye, sens, den kan du bruke selv om du er gravid, jeg maler kjøkken med den nå:-)
lille spira Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Sens skal jeg bruke på det nye barnerommet og soverommet vårt når vi får huset til våren Da kan vi flytte rett inn - og det er jo deilig. Ellers så har jeg malt skuvsenga i dag. Med maske og god ventilasjon. Vannbasert maling har ikke noe særlig avgasser mens mann maler - men kan avgi litt avgasser etter man har malt. Så det er jo greit å lufte godt Tror nok ikke maling er det aller værste nå for tiden! Det var nok myyye værre før. Nå hørte jeg svigermor sa at malerforretningen hadde sagt at det skulle bli slutt på oljemalingen pga et eller annet.. hehe.. Det har i allefall skjedd forbedringer på malingsfronten de siste årene
Gjest elissa2 Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 vet noen hva det er som egentlig kan skje om en maler under svangerskapet da???? er det løsmiddelskade en er redd for????
mamarama og lille banan Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 jeg har malt med akrylmaling senest i dag oljebasert maling holder jeg meg unna.
lubbeline Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg lurer og på hva som kan skje...men jeg tror kanskje at det har med senere problemer hos barnet som astma og allergi, men som sagt har ikke peil:-) Den nye hos OBS green room har kommet på veggene på stuen min og kjøkken...ikke meg som har malt altså, men den skal være bra og:-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 Som med mange andre ting, så vet man ikke om man har et barn i magen som er ømfintlig for dette eller ikke. Personlig velger jeg å holde meg unna slike ting - tenker at male kan vi vel gjøre senere - tror ikke akkurat at babyen bryr seg så mye om det er nymalt...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Det er vel løsemidlene man er redd for. De kan muligens føre til noe nerveskader eller astma og allergi. Men jeg tror det skal en del til da. Jeg har selv ikke malt i svangerskapet, men det har vært malt en god del inni huset vårt. Vi prøver å lufte godt og jeg oppholder meg ikke der det lukter. Det tørker jo også ganske fort. Helt enig i at ikke babyen bryr seg om det er nymalt eller ikke. Slik sett bør man vel unngå alt av maling som kan vente.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 Nå er jeg en av de som holder meg unna maling i svangerskapet. Men forstår godt at mange vil ha diverse malingsarbeidet unnagjort før en får baby i hus. Blir ikke så mange anledningene for de fleste å styre med det etter at babyen er kommet.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har hørt hvertfall at det er mye verre å male når man har ett lite barn i hus, det skal det ikke utsettes for....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå