LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Måtte ut et sekund, og missa det. Virka som det var ganske mye... :-(
Mammaen til Isak Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Hvis det er reprise fra uka tror jeg de skyldte 1mill i haste gjeld, og 2,8 til sammen.
Zitro Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 1,8 i boliglån ja og 1 mill i inkasso/kredittkort gjeld. De fikk komme inn i gjeldsordning hos namsmannen da pga huset var ikke verdt mer enn 1,8 så da gikk ikke en refinansiering der....
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2008 Huff, håper de får ordna seg. De virka så sympatiske. (jadda jeg vet man må være stokk dum og totalt idiot for å komme i en slik situasjon i følge dib).
Mammaen til Isak Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er sjokkert over uttalelsene til enkelte her inne nå det gjelder slikt. Og har ikke deltatt i de ørten debattene om inkassogjeld osv........ Ja, det fikk gjeldsordning, håper det går bra for de. Alle fortjener en ny sjangse når de viser vilje til å ville rydde opp.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2008 Ja huff, har sett noen fæle kommentarer ja. Og som deg syns jeg alle fortjener en ny sjangse. Men må innrmme at jeg har sett de som ikke ser ut til å bry seg om sin egen situasjon, men disse ser jo ut til å være virkelig motivert for å få rydda opp. Håper virkelig jeg aldri må tråkke i deres sko.
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Det er dummehandlinger fra folk i alle mulige situasjoner. Noen har egentlig penger, men pga forskjellige årsaker så betaler de ikke det de skylder. Noen gir f...andre havner i en ond sirkel. Ofte er det noe psykisk i tillegg, som ofte utvikler seg og forverrer seg. Jeg mener personlig at det burde vært et sikkerhets nett i samfunnet der slike ble fanga opp når gjelda var håndterlig, før den ble enorm. Kansje burde de vurdert lovendringer også slik at ikke det vokste så mye over hodet på folk. Strengere system for kredittkort med grundigere sjekker burde det også vært. Er mange personlige tragedier som skjer nettopp pga slik gjeld. Hvis vi går inn i saker og ser på feks selvmord, særlig kansje når det gjelder menn, ser på privatøkonomien så vil det nok dukke om endel slike saker også. Det er skam inn i bildet, det er håpløshet. Men, samtidig så mener jeg at i mange tilfeller er det totalt unødvendig og sløsing, idioti regelrett og uansvarlighet ...og ikke bare slike vi skal synes synd på...for man skal betale for varer og tjenester man kjøper, det er jevngodt med å naske i butikken hvis ikke og ikke alle som stjeler er kleptoman heller!
Mammaen til Isak Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Det var jo mest firmafiaskoen hans, hvor han ikke tjente inn nok som lå litt i bunn for deres problemer, at han latet som det var mer penger enn det var og handlet osv for penger han ikke hadde, måtte låne opp for å betale moms og skatt, og slikt hadde det vel pågått over lang tid.. og når det da ikke kommer inn mer penger i firma kommer man jo aldri ajour . Nei vi får håpe vi slipper sånne problemer. Da er det bedre og ikke ha den nyeste tven, flotteste sofaen osv
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2008 Er så enig Ugl@, i at det burde kunne fanges opp mye tidligere. Burde jo ikke være så vrident, det blir jo tatt kredittsjekk på alle som søker om lån eller mobilabn eller skal bytte forsikring osv, og der kunne det ligget automatikk i at ved negative registreringer ble personen kontaktet av feks en rådgiver. Må jo spare staten mange millioner om de kan forhindre fremfor å måtte tilby gjeldssanering senere. Og selvsagt, det er jo ikke smart å gjøre det slik for seg at man blir sittende med gjeld man ikke klarer med, men å fordømme folk nord og ned vitner bare om manglende empati.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå