stinky-monkey Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har så langt bare shoppet en del klær til den lille i magen, og noen smokker :-) Har ikke kjøpt noen store ting enda. Har 8 uker igjen, så det nærmer seg jo med stormskritt... tiden går altfor fort syns jeg :-) Vi har jo 3 barn fra før, men mangler likevel en god del ting til den lille. Som seng, vogn, bilstol, vippestol osv. Nå har vi netopp fått vite at vi skal få låne grindseng, bilstol og vippestol av en venninde, så da slipper vi å kjøpe det. Men må kjøpe vogn, da! I dag når jeg handlet mat, så kjøpte jeg en pakke bleier til mini, og to pakker gulpekluter (gaskluter), og shampo og olje (neutral). Trenger også litt nye håndklær og vaskekluter (alle vi har er gamle og stive.. greit å ha noen nye myke til bebin :-) Ellers er vel resten i boks. Kommer ikke på noe mer jeg trenger jeg.. Hvordan ligger dere an?
skomring Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Vi har handlet inn stort sett alt nå.. Har 6 uker å 3 dager igjen til termin, men begynte å bli litt stressa. Barnevogna kjøpte vi for lenge siden, da di bare hadde igjen en av den vi ville ha.. Ellers hadde jeg laget en laaaang handleliste med alt jeg mente vi burde ha klart til babyen kommer, så tok vi en dag med ordentlig storinnkjøp:-) Fikk ikke tak i riktig alt, så noe venter vi enda på at butikkene skal få inn.. Føles litt godt å ha det meste på plass nå, så kan jeg slappe mer av fremover, begynne med litt rolig rundvasking fremover:-)
Mrs. Bouquet Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Nå er alt i hus, til og med et ekstra lager med mat i fryseboksen. Tingene som skal være med på sykehuset er lagt fram, men har ikke tatt ned bager fra loftet til å ha det i. Har 19 dager til termin.
stinky-monkey Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2008 Det må være deilig å ha alt klart :-) Jeg må innrømme jeg blir litt stressa av alt som må handles inn og gjøres før bebien kommer. Også har vi jo jula på toppen av det hele, med julepresanger og alt annet som skal kjøpes inn til den. Jeg har jo termin 5.desember, men kan risikere å gå helt til 19. eller 20. også bli satt igang om babyen ikke kommer av seg selv, og da er det ikke mye tid igjen til å gjøre noe juleforberedelser på... Jeg burde virkelig sette i gang her... Skulle gjerne hatt en større fryseboks så vi fikk plass til mer mat. Har også tenkt at det hadde vært fint med ekstra mat i frysen før babyen kommer. Som hjemmebakst (som er enkelt å ta ut og tine hvis man får besøk) og evt. ferdiglagede middager så man slipper å stresse så mye med det rett etter man kommer hjem fra sykehuset... Men vi har omtrent ikke plass til noenting i vår... :-(
Mrs. Bouquet Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Har vært litt stresset jeg også over alt jeg syns vi bør ha klart, noe gjenstår enda, men siste dagene har det gradvis komt på plass alikevel. Hjemmebakst er ikke i fryseboksen denne gangen, og jeg vet ikke om jeg gidder heller. Var stressende med hun på 20 mnd. sist jeg lagde kanelboller. Måtte jo bruke albuene for å klare å holde henne unna det værste griset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå