BeaChr. Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Lurte bare på hvordan dere andre med tvillinger har det om dagene? Jeg er hjemme med tvillingjenter på 7 mnd. Har en datter på 4,5 år i tillegg, men hun er i barnehagen de fleste dagene. I den siste tiden er mine blitt vanskelig å få til å sove om dagen. De har tidligere vært lett å legge. Heldigvis er de kjempelette å legge om kvelden. De legger seg 1900 og sover for det meste til kl 0700 i egne senger. Da kommer de over til oss, slik at vi skal slippe å stå opp riktig så tidlig. Jeg koser meg hjemme med småtrollan, men kjenner det er tyngre nå enn før. Tør nesten ikke å tenke på hvordan det blir når de begynner å gå! Tror jeg blir å springe noen mil for dagen etter ungene da!?! Hvilke erfaringer har dere? Hva kan være lurt å tenke på for å lette hverdagen etterhvert? Ellers så vil jeg bare si: Tenk hvor heldige vi har vært som har fått to i slengen! Vi har snakket om det mange ganger hjemme. Det er virkelig dobbel lykke!!!(">).
Silvia Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Hei:) Jeg er også hjemme med tvillingjenter på 7 mnd, men har ingen fra før. Jeg tror du bør være kjempefornøyd hvis de sover hele natta fra 19-7. Det er ikke sikkert de trenger så mye mer søvn enn det. Jentene mine sovner også kl. 19 hver kveld, men de våkner som regel i 5-6 tida. Det er veldig variabelt hvor mye de sover på dagtid. Hvis dagene blir for slitsomme her hjemme, synes jeg det er godt å komme meg litt ut. Drar på trilleturer, eller kjører ned til byen eller kjøpesentrene med ungene. Jeg liker også å dra på babykino eller trening. Mange treningsentre har mor&barn-trening og barnevaktordninger. Jeg blir faktisk mindre sliten av å gjøre sånne ting, enn av å være hjemme en hel dag.
BeaChr. Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2008 Hei. Jovisst er vi fornøyde når de sover hele natta! (">)Storesøstra deres sov ikke en hel natt før hun var borti 3 år. Jeg prøver også å komme meg litt ut, drar på trilletur o.l. Men i det siste har det vært så ekkelt vær at jeg mest har vært inne. Vi har lagt dem ut i vogna i dag, og no sover de som steiner!
bøllefrøene Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 hei mine gutter er sju mnd.. syns på mange måter det er enklerer nå.. men også mer krevende.. særlig i forhold til mating og soving.. sover så og si ikke i sengene på dagen.. må vugge vogna ute eller gå tur.. eller bil da.. blir brukt innimellom den altså! Så heldig du er som sover hele natta.. mine sover stort sett fra 19 til fem seks... men nå er de syke.. så mye tull på natta nå.. veldig lette å legge.. ligger på eget rom nå!! ja tenk når de begynner å gå eller krabbe.. da tror jeg det blir fart på hverdagen. gleder meg skikkelig til de kan sitte jeg.. mange som sier til meg at det blir enklere da... For at min dag skal gå så må jeg planlegge alt.. legge fram klær, pakke stellebag osv.. alt kvelden før.. i tilegg får mater vi gutta med grøt før samboeren min går på morgen.. har så og si alltid en plan hver dag.. enten ordne noe selv.. eller trilleturer med folk.. også tvilling treff da.. med oslo/ akershus folk her inne! Jeg har ikke lekegrind.. ,men lurer på om en må ha det for å klare noen praktiske og nødvendige ting på dagtid.. men tenkte å prøve uten.. eller så har jeg barnestoler både i stua og på kjøkkenet.. de med bord fra ikea er geniale.. der kan de sitte å leke og plundre når jeg f.eks skal lage middag. traff noen tvillinger på 2 år i dag.. det så så sinnsykt gøy ut.. verdens beste venner og skjønne.. tror tvilling livet bare blir bedre og bedre jeg.. men syns selv det er slitsomt nå.. skal snart begynne å jobbe 50 prosent.. det tror jeg blir bra både for gutta og meg. masse lykke til videre med tvillingene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå