WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er bare i uke 6 nå, og har ingen spesielle ting som jeg MÅ ha ennå. Er uggen om dagen, så det er ikke så mye som frister egentlig. Men sist var det Troika ( har ikke spist det siden, aldri likt det egentlig (!), og lakris, rart åssen den kroppen fungerer
enda en Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 De første 15-16 ukene var det frukt, spesielt appelsiner, epler og druer. Nå er det OSTEKAKE som er det helt store... Har tenkt på det hver dag i en uke (selv om jeg spiste det i forrige uke også), og bare må lage det idag!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 er uke 15 Har sinnsykt sug på frukt om dagene! det spiser jeg også mye av til vanlig, men nå er suget ekstremt:) Ellers får jeg sinnsykt ofte lyst på eplekake eller muffins, men jeg har ikke gått så langt at jeg begynner å bake ennå...
Nummer tre <3 Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 appelsinjuice!!!! kan drikke mengder.... har også spist endel frukt..
tessa888 Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er i uke 26, har ingenting jeg har dilla på ennå ihvertfall..
Vil Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er bare 10 uker på vei, så jeg har tenkt at mine rare småbehov for tida ikke teller som graviditets-relevant. Men jeg elsker appelsiner, mye mer enn vanlig, men jeg har også begynt å koke meg risengrynsgrøt så ofte som mulig. Og det pleier jeg ALDRI å gjøre... søtsyk.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 fødemaskin1 Hva gjör du med ostekaka når du lager? fryser du eller steker du? Jeg er super sugen men det er jo dette med ferskost og pastorisering?! Jeg er 18 uker nå å ELSKER FARRIS!!!
enda en Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 *Kristin23*med bebis i magen* Hm, har ikke tenkt på det i det hele tatt! Mener at philadelphia osten er pasteurisert, er den ikke? Det er den jeg bruker. Men har lest her et sted at tine kremostene også er pasteurisert? Og da skal det ikke være nødvendig å fryse eller steke vel? Men ihvertfall, ostekaker kan fint fryses uten at de tar skade av det. Har nettopp spist to store stykker, og det var DEILIG!!!! =)
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er i uke 30 nå, og jeg har SYKT dilla på fruktcoctail med Tine spraykrem!!!!!!!!!!!!!!! <3 <3 <3 <3 (Smøreoster fra Tine, philadelphia, og tubeoster er pasteurisert!)
erteposen + 4 Skrevet 11. oktober 2008 #10 Skrevet 11. oktober 2008 Det er jo heldigvis ikke alle som får kick, og mine kan jeg ikke skylde på graviditet. Første gang spiste jeg når kvalmen kom som fungerte svært kortvarig/unnskyldning for å spise mye av det jeg liker. Lakris og salt mat var favoritten. Andre gang fikk jeg en dille på appelsiner, noe jeg ikke er spesielt glad i. Har av og til lurt på om det hadde sammenheng med at eldstemann var mye syk/forkjølet og kroppen min utsatt.
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #11 Skrevet 11. oktober 2008 jeg hadde en periode i svangerskapet der jeg måtte ha fetaost, noe jeg egentlig ikke liker.. hadde også en periode med oliven, kunne spise et helt glass med oliven på bare noen minutter, dette er også noe jeg aldri har likt.. nå fortiden må¨jeg ha melk hver dag, dette er også noe jeg aldri har likt...
mini_mamma Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 jeg har fått så dilla på winerpølser bakt i deig. Lager store posjoner da jeg gidder å bake... hehe. ellers går det mye i grønne epler og nesten all slags jucie. Jeg er nå 19+5 og begynte for bare et par uker siden å være fysen på noe.
.:(HerQ):. Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 haha, jeg kaster opp av wienerpølser! Prøvde en, og det holdt! Hehe. Men jeg må ha sushi:) Det er så friskt og godt, det går MYE av det om dagen! Dyrt, men verdt det!!!
erteposen + 4 Skrevet 12. oktober 2008 #14 Skrevet 12. oktober 2008 er litt som deg der, men er redd sushi ikke har noe med svangerskapet å gjøre. Lager makiruller selv hjemme fordi det blir dyrt i lengen. Ikke like godt, men barna er fornøyd siden de får ruller med reke, avokado og agurk:=
gullet0305+09 Skrevet 12. oktober 2008 #15 Skrevet 12. oktober 2008 Fyser egentlig ikke så veldig, men har enkelte ting jeg foretrekker fremfor andre ting. Frukt f eks, istedetfor snop og sjokolade. Veldig rart det der, men det skjer kun når jeg er gravid!! En periode var det veldig godt med agurk, men det har roet seg litt. Rare ting som skjer med kroppen :-)
MintCondition Skrevet 12. oktober 2008 #16 Skrevet 12. oktober 2008 Ingenting spesielt faktisk Men har mindre lyst på godterier etc, blir kvalm av sjokolade og potetgull..praktisk Uke 31.
Chiquita Bananas Skrevet 12. oktober 2008 #17 Skrevet 12. oktober 2008 TE !! Lipton Earl Grey med Nutrilett suketter og melk - nam...... Må ha det flere ganger til dagen..... første trimester var det også appelsiner, men det har forsvunnet. Har hatt veldig lyst på frukt da - så det er ihvertfall sunnere enn kaker, men det kommer vel det også. Gjorde det i slutten på forrige svangerskap og det var ikke bra.....
sienna08 Skrevet 12. oktober 2008 #18 Skrevet 12. oktober 2008 Dette høres sikkert veldgi rart ut, men jeg liker det svidde på fyrstikken. altså brent svovel. Smaker bare så innmari godt:-)
Janne christina Skrevet 13. oktober 2008 #19 Skrevet 13. oktober 2008 Cherry tomater ! Chips(sånne tynne strimler man steker i ovnen),wienerpølser,youghurt,barnemat i glass helst lasagne
gravidpånytt Skrevet 13. oktober 2008 #20 Skrevet 13. oktober 2008 Foreløpig lite. Men forrige gang fikk jeg helt dilla på isbiter. Helt avhengig av det den siste måneden... Fyser dere på det samme i alle svangerskap, dere som har vært gravide flere ganger?
ipeggy Skrevet 13. oktober 2008 #21 Skrevet 13. oktober 2008 Appelsiner! Og appelsinjuice og Solo (MÅ være Solo, Fanta smaker ikke like godt)... Spiser minst én appelsin for dagen, og heller innpå 2-3 glass juice hver dag også. Klarer å begrense brusen til helgene, heldigvis... Er forresten snart 24 uker.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #22 Skrevet 13. oktober 2008 det finnes ikke søtsug i kroppen min, verken før eller under svangerskapet. er 37+3 uker nå, og fortsatt er det kun ISBITER som gjelder=) (så mye at jeg må rime av fryseboksen hver 14 dag! hehe..skikkelig sært, men er jo sunt iallfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå