Gå til innhold

åpning,utflatet livmorhals og sammentrekninger......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her de siste dagene vært plaget med noe som jeg trodde var luftsmerter pga dårlig avføring. I natt ble det verre og magen var hard mens jeg var i bevegelse i tillegg til litt vondt. Ringte til føden fordi mage smerter skal man ikke ha uten å sjekke det. Hun ville ha meg opp der på en sjekk. Målte med sånn ctg? sånn bånd rundt magen som måler puls til baby og sammentrekninger i livmoren. Til min store overaskelse ble det målt ganske mange sammentrekninger,noen ganske kraftige. Jordmor målte åpningen og den var ca 2 cm, livmortappen(?)halsen var utflatet og mente eg var moden. eller på god vei. hun mente at fødselen ville skje innen et døgn.Det kom en lege og tok ultralyd av babyen og hun lå helt perfekt

til å komme ut(ryggen på min venstre side og ansiktet mot min høyre hofte)beste utgangspunkt sa legen. Min forrige fødsel endte i haste ks i siste cm (fra 9-10 cm)og kom en mnd før. så de var veldig opptatt av at hun lå bra denne gangen,noe hun gjorde:). Men at noe skal skje innen et døgn er vanskelig for meg å forstå. Eg har ganske høy smerte terskel men hallo??! fødsel snart? Har termin i morgen så det blir jo litt stilig hvis det faktisk skjer...Kom deg hjem å hvil litt så snakkes vi kanskje da sa hun:) Akkurat der og da fikk eg lyst å klemme henne. Hun var så hyggelig:) Så gjenstår det bare å se då damer....om det blir baby på meg før helgen er over:) (oi dette ble veldig langt...helt rå giret jeg nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare lurer på en ting, for min jm sa at den beste stillingen var motsatt av det legen din sa. At den bør ha ryggen på min høyre side og sparke meg i venstre sida! Noen som vet??? Min jm sier mye rart, så hun trenger ikke å ha rett altså, og selv om jeg har mindre enn en uke til termin så bytter den side flere ganger om dagen, så for meg er det hipp som happ...

Skrevet

Både min jordmor og gynekolog på sykehuset sa det samme som HI, baby sin rygg på mamma sin venstre side med ansiktet mot mamma sin høyre hofte. Har også lest i en sykepleier bok at det er mest vanlig.

Men da jeg var på kontrol på mandag, hadde min baby, som lenge hadde ligget sånn, snudde seg og har nå ryggen på min høyre side og ansiktet mot min venstre hofte. Ble litt irritert med babyen, men sånn er det. Legen sa det gjør ingenting, bare at den andre stillingen er mer vanlig. Må si jeg er litt redd for at den kommer ut feil (stjernekikker? er ikke sikker hva det betyr, men har hørt det er vondt for mamma), men satser på at det går bra.

Har termin i dag og ingen tegn til fødsel. Og det er jo en så fin dag til å bli født i dag, mye sol og klar luft, deilig temperatur.... men nei, den vil heller vente og bli tvunget ut til uka. :-)

Skrevet

Skal ikke forundre meg. Hadde en stjernekikker forrige gang, eller han ville ut med panna først. Det var ikke bare vondt, det var rett og slett umulig!!!

Skrevet

legen sa at det ikke var så veldig stor forskjell på om hun la med høyre eller venstre side til. Men hvis de lå med ansiktet opp eller ned blir det verre. det var det min sønn gjorde. Han lå med ansiktet opp i tillegg til at pulsen hans ble veldig i ubalanse.gikk drastisk ned når eg fikk en rie. Det endte i haste KS helt mot slutten:(

Skrevet

Jeg hadde også haste-ks sist. Håper jeg slipper det denne gang. Nå har faktisk hele ungen snudd seg siden jeg skrev her sist, så bra at det ikke har all verdens betydning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...