Gå til innhold

Vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere gått opp? Jeg er i uke 26 og gått opp 8 kg. Synes dette er en del.... Førstegangs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er førstegangs å har gått opp 1,5 kilo, er 20+4 :)

Skrevet

er førstegangs-i uke 24 og har gått opp rundt 9 kilo!!blir stresset av det jeg-synes det er mye..men legen sa det ikke var noe å bekymre seg for!lurer allikevel på hvor dette skal ende??! ;)

Skrevet

Ja den vekta den vekta;-)

Svarte på et innlegg her om dagen... Er i uke 23 og gått opp 7 kg skrev jeg... ops...

Men så veide jeg meg rett etterpå, og vips jeg hadde visst gått opp nærmere 9 kg....

Da ble jeg litt skremt!!!! Det gikk fort!!!

Men føler meg allikevel ikke stor og tykk, men magen er stor da!

Vi var ute en tur i ste og da møtte vi en jente som skulle føde om 5 uker. "hvor langt er du på vei da"? - spør hun meg.

Litt flau: "23 uker...." Bare 4 mnd til termin, ha ha!

Jeg hadde STØRRE mage enn henne!!

Og større skal den bli... hjelp!

Er faktisk ikke såååå bekymret for vekta, for spiser sundt og trener hver dag. Men STREKKMERKER det er jeg livredd for!!!!

Og jeg føler at jo større jeg blir- jo større sjanse for strekkmerker!!!

Noen forslag til hvordan unngå strekkmerker???

Lykke til med vekat alle sammen:-)

(den kan man i alle fall ta av seg igjen!!) For å tenke positivt!!

Skrevet

gått opp 8-9 kilo.varierer litt fra dag til dag,har litt vann i kroppen.

er i uke 20. spiser sundt,men kansje litt for mye..

Skrevet

Er i uke 18+4 og har gått opp 6kg. Med de to første gikk jeg kun opp 10kg og 4kg. Så jeg blir litt stressa av vekta denne gangen, men trøster meg med at vektutg.pkt mitt var lavere denne gangen enn første, og definitivt lavere enn med andremann.

Skrevet

Er i uke 27+4 og har gått opp 11 kg.....uuuææ.

Gikk opp 11kg og 13 kg med de to første ,så blir nok en del

mer denne gang.....

Skrevet

JA, jeg tror jeg har funnet oppskriften for å unngå strekkmerker. Jeg har ALLTID en flaske med iskaldt vann i nærheten. Drikk MASSE vann dagen lang, har den med meg hvor jeg enn går. Er ekstremt tørst også da, men tror det gjør noe med fuktigheten i huden. ( er mulig dette er noe jeg innbiller meg men). Jeg venter nå mitt 3 barn, er 30 år og har INGEN strekkmerker etter mine første to, heller ingen tegn til at jeg skal få det nå. Jeg får stoooor mage på slutten av hvert svangerskap, men har altsa unngått strekkmerker.

Smører meg også inn med bodybutter (den fra Body Shop er fin!!) er ekstra nøye på mage, lår, rumpe og puppene, masserer ekstra godt inn der.

Prøv, jeg er overbevist om at dette gjør susen!!!!!

Skrevet

Nå har jeg en del ekstra fra 3 tidligere svangerskap jeg da...Er nå nesten 16uker og har gått ned nesten 5kg til nå!

Men står vel straks for tur å gå oppover!!!

Skrevet

Er 18+5 og har lagt på meg ca 5 kg.

Med forrigemann la jeg på meg 32 kg. Det skal ikke komme på tale denne gangen.

Skrevet

Hei

Jeg er gravide med tredjemann. Er i uke 25 og har gått opp ca 3.5 kilo.Synes det er mye da jeg har en del å tære på fra før. Gikk opp 20 med nr 1 og 14 med nr 2.Hadde vært fint om jeg hadde gått opp kun 10kg denne gangen men tviler d holder:P

Skrevet

Jeg er midt i uke 27 og jeg har lagt på meg 3 kg. Annengangs.

Skrevet

Uke 17 og gått opp 3 kg....andregangs :)

Skrevet

Jeg er gravid for første gang... Er i uke 14 og har gått opp 4,5 kg. Jeg blir litt bekymret og synes det er mye.. Imidlertid gikk jeg opp mest de første to månedene, da jeg var kvalm og følte jeg måtte spise hver annen time for å unngå å kaste opp... . Den siste måneden har vekten stått stille.. Håper det fortsetter sånn en stund fremover..

Skrevet

Andregangs, uke 23, og opp 5 kg. Går litt i rykk og napp, og det meste kom på de første 12 ukene. Siden har det stått ganske stille. Hadde det slik sist også, og gikk opp 11-12kg totalt.

Alt var borte ila. de første 8 ukene, så det er ingen grunn til å ta på vei jenter:-)

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

Uke 17 og gått opp 2 kg.

Er veeeldig forsiktig med mat denne gang og trener på elixia, samt svømmer!

Er livredd for en reprise av forrige svangerskap hvor jeg gikk opp 33 kg og da hadde jeg gått opp minst 10 kg i samme uke jeg er nå.

Jeg vet jo selv at jeg får mye vann på slutten, så prøver å være forsiktig med å legge på meg for mye fett denne gang!

pga. jeg fikk smertelig erfare at det tok meg 8 mnd å trene det vekk igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...