Gå til innhold

avlivning av hunden???FORSIKRING??


lindarobin

Anbefalte innlegg

Har en hund som er 3 år gammel går bra med barn men slipper ingen inn i gården uten å være små aggressiv! tenkt å ta livet av han da dette ikke er en hund å omplassere dessverre( hva kan jeg si feiler hunden o.l for å få tilbake forsikringspengene? lillegutt vil så klart ha ny hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kontakt din lokale dyrebeskyttelse :) kanskje de tar han. hvorfor i alle dager avlive en 3 år gammel hund, fordi den passer eiendommen??? skjerp deg!

 

helt ok at du ikke vil ha den, men å berøve den livet, uten å prøve omplassering/dyrebeskyttelsen/kurs(??) er jo bare helt ego!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette kan fint bli bra med rett trening. Trodde nesten det var et tulleinnlegg helt til jeg så at det ikke var underskrevet med anonym. Avlive, svindle til seg forsikringspengene, og kjøpe ny når du ikke har klart å oppdra den første. Nei, desverre, kan ikke gi deg noe godt råd enn at jeg håper ikke du skaffer deg flere dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig mye du kan si, siden du må ha en erklæring fra dyrlegen om at dyret er sykt.

Kanskje lurt å prøve et dressurkurs, og å prøve å finne ut om det er noen spesiell grunn til at han er aggressiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei hunden er meget lydig og jeg er også opptatt av å ikke avlive friske dyr men denne er aggressiv og har angstanfall. hunden ble 3best på agility i troms i sommer så lang nese til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avlive en hund pga en sånn sak!!!! HERREGUD! Jeg er overbevist om at du ikke har skjekka alle muligheter. Å så vil du ha ut forsikringspenger!?!?! Det kan du nok bare glemme da forsikringen din sikkert ikke avliving av fuldt friske dyr.

 

Jeg blir så sinna på sånt som dette.... Jeg mener at dyr ikke bare kan avlives så fort det oppstår ett problem. Finn en lösning heller..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rettelse: forsikringen sikkert ikke dekker avliving av fludt friske dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har tatt sølvmerker m.m. så sier jo ikke dette mye om sosialiseringen til hunden.. Du skriver selv "småaggresiv" og at hunden er snill med barn forøvrig. Da har nok ikke hunden medfødte adferdsvansker, mer innlærte adferdsvansker. Ettersom du tydelig er i et hundemiljø, har du ingen instruktører som kunne hjulpet deg med dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hunden er godt sosialisert da jeg driver aktivt med hunden(e),trener cirka 3 ganger i uken lydighet og sosialtrening . PROBLEMET ER AT HAN ER SINT, BITER ETTER ALLE SOM HAN SER OG NÆRMER SEG:!!!!!!!!!!!Prøvd alt,stakkars han er en veldig usikker men glad og snill hund. vi kan bare glemme og ha besøk av andre barn enn våre egne og vi må alltid ha beskjed fra folk føre de kommer. hvis ikke risikerer de møte et bitende hund. og det er ikke morsomt den dagen det kommer en loddselger o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg jo si at du nesten la opp til at folk skal bli provoserte i hovedinnlegget ditt. Du skriver først at den er småaggressiv osv og så endrer du til at den biter etter allt og alle osv.. Så skriver du "lillegutt vil såklaart ha ny hund"... Synes du selv dette høres ut som ansvarsfullt dyrehold når du leser innlegget en gang til? Ettersom du er i et hundemiljø vil jeg vel tro at de eller veterinæren din kan svare deg på dette da de kjenner hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her ble vel litt for dumt eller?

Hvordan få tilbake forsikringspengene?? Er det det viktigste liksom?

Kanskje du bare skal reklamere kjøpet eller heve det? Snakker jo om bikkja som den kom med en feil og da vil du ikke ha den..

Du bør nok kanskje ta kontakt med noen som har peiling på dette. Det er sjelden det er så ille at det ikke kan rettes opp..

Ikke meningen å være så krass men det her provoserer oss dyrevenner veldig.

Jeg vil ikke anbefale deg noen ny hund hvertfall om du så skulle klare å få de viktige forsikringspengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et meget aktivt hundemenneske med konkurransehund, så reagerer jeg vel som de fleste andre her på måten du fremlegger hundens adferd og begrunnelsen din på hvorfor du vil at den skal avlives? Hva slags rase er det forøvrig? Grunnen til at jeg spør er at enkelte raser går inn med litt mer tyngde enn andre i sin agressjon/vokting/frykt. Du sier den biter? Har den bitt noen gang?

 

Det kommer uansett ikke an på hva du sier, men hva som kan bevises. Det er heller ikke veterinæren som bestemmer om du får igjen på forsikringen eller ei. Det er det forsikringsselskapet. Å avlive på "dyrevernmessig grunnlag" sitter faktisk ganske godt inne, og ennå lenger inne for adferdsvansker. Da må den ha så store adferdsproblemer at det går ut over HUNDENS (les: ikke DIN) livskvalitet. Disse er det får av, og langt imellom.

 

Jeg leser innlegget ditt dit hen at du ønsker tips til å lyve på hunden din skavanker som gjør at du får igjen på forsikringen. Det bidrar ikke akkuat til å sette deg i et godt lys ifht din holdning overfor hunden din.

 

Hvis denne hunden forøvrig var 3. best av alle agilitihunder i hele Troms, så tviler jeg forøvrig på at du hadde kvittet deg med den så lett. Til det hadde den vært for mye verd... Å være 3. best i laveste klasse, i Troms med kanskje 3 deltakere, er ikke så mye å skryte av. Det er ganske stor forskjell fra hvordan du forsøker å fremstille hunden. En hund som "biter alt og alle" vil heller ikke ha taklet et konkurransemiljø på høyt nivå. Og så er det dette med at han biter alt og alle, men ikke barn? Nei, henger liksom ikke på greip dette her og jeg ender forsatt med at du bare vil svindle til deg forsikringspengene fordi dette er en hund som krever mer enn du orker å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det værste jeg har hørt! Avlive en hund som er frisk. Og som bare er tre år. Man kan utgjøre mye ved hjelp av trening. Du burde aldri hatt hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 3 år gammel hund som hopper og biter etter alt og alle. For ikke å si stikker av som bare det, innkalling kan han ikke. Vi kan rope på månen. Men kommer han, ikke tal om. Men å avlive ham bare fordi han ikke lystrer oss, kommer ikke på tale.

Du sier at hunden din er usikker, kan det vær en årsak til bitingen og sinnet, kan det være stress? Kan han ha vondt noen steder?

For mitt vedkommende så vet du ikke årsaken til at huden din er aggresiv, virker nesten som at du gir for lett opp. Og hvorfor avlive ham av alle ting? Hvorfor ikke prøve å omplassere ham som har tid og greier på hund, som har tåldmodighet til å finne ut hvorfor han er agressiv mot alt og alle..

 

Hadde som sagt vært kjekt å vite hva du mener med at han er agressiv mot fremmede og kjente. Hvordan oppføre han seg? så kanskje man kan dannes seg et bilde av hvordan huden din er og kan hjelpe deg i stede for at du trenger å avlive ham. Du sier du har prøvd alt, men hva er alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke tilbake på forsikringen ved endring i adferd hos hund, uavhengig om det er til dyrets beste. Da må det ligge sykdom til grunn. Du kan ikke svindle forsikringsselskapet for penger, da det kreves en fullstendig og grundig veterinærapport av behandlede veterinær til grunn for oppgjøret. Og der er diagnose viktig, i tillegg til om dyret er avlivet av dyrevernsmessige årsaker. Hos deg er ingen av de oppfylt vil jeg tro.

 

Reagerte umiddelbart på innlegget ditt da du virker utrolig kjølig til hele greiene. Virker som du ikke har en følelse for hunden i utgangspunktet! Blir lei meg av holdningene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns synd på hunden din. få full sjekk av hunden hos dyrlege før du tenker på hva du skal gjøre.

 

kunne aldri tatt livet av hunden for noe som kan være en fille ting.

 

har hund selv og hun hopper opp på folk,biter hvis noe virker truende,tisser og bæsjer inne og er ikke flink til å høre etter.

men kunne aldri tatt livet av henne for det.

 

har endelig lært at hun må si fra når hun skal ut og alt det andre kommer seg det å.

 

hvis du avliver den og kjøper ny og den nye hunden får samme oppførsel,hadde du tenkt på at det kan være dere som har gjort noe feil,eller avliver du den og kjøper ny enda en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg absolutt ikke synes det er ok å avlive friske dyr.

 

Derimot har jeg i 15 år tatt imot aggressive hunder for å se om de er omplasseringsbare.

Man skal IKKE ta lett på at en hun biter!!! Og dere som skriver at dere har hund som biter og som ikke har kontroll på dem. Stikker av osv- Himmel og hav, er dere klar over hvor galt dette kan gå!!????

Man skal ALDRI ta lett på at en hund biter. Uansett grunn. Kan ikke dette gjøres noe med, og det litt fort av noen som vet hva de driver med er det faktisk bedre at hunden blir avlivet enn at den klarer å skade et barn!!!

 

(jeg tar ikke inn hunder lenger da jeg nå har 2 små barn, og kunne ikke tenke meg å utsette dem for fare av noen grad.)

Om man vet at man har en hund som biter, el har lett for å bite.... Da er man fullt ut ansvarlig for skader hunden påfører andre.

Hadde mine barn blitt skadet av en hund hvor eieren var klar over at den hadde tendensene skal jeg love det hadde blitt problemer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, -hvis du bryr deg om hunden din, hvorfor virker d som om du er mer opptatt av å 'lure til deg' forsikringspengene, enn å finne roten til problemet og fikse d????

 

 

håper dette er et tulleinnlegg, for dette blir for dumt.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hovedinnlegger!

Husk at det er du som har valgt hunden, den har ikke valgt deg. Det er ditt ansvar som hundeeier å gi den oppdragelse slik at den får en harmonisk oppførsel, har den ikke det så må du gi den det. Blir for enkelt å bare gå å gi den ei sprøyte, det blir for dumt!

 

Hilsen

En med barn og tre hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig innlegg av en hundeeier... Ta ansvar og få en profesjonell vurdering av hunden din!

Du skriver at sønnen din vil ha ny hund. Kan han ta ansvar for en ny hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bare svare på spørsmålet ditt om du får igjen pengene på forsikringen , så nei, det gjør du ikke! forsikringen dekker ikke adferdsproblemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...