Gå til innhold

MS, fatigue, fødselsdepresjon og jernlager på 7!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må det vel være nok vel.... baaaaaaahhhhhhhhhhhhh!!!!

Jeg deler gjerne ut plager og diagnoser.... noen? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slååår deg; MS,fatigue, fødseldepresjon og jernlager på 5, (følte meg litt blek og svimmel en stund, ja). Men heldigvis er jeg en sta j...., så nå går det bedre. God bedring til deg og! Om ikke du kan bli kvitt MSen, kan de andre tinge i hvert fall bli bedre ;o).

Skrevet

Det er mye på en gang. Godt at noe hjelper for spesielt de to siste tingene.

God bedring, ta vare på deg selv!!

Skrevet

Hehe er også en sta j... så det må da gå fort og komme seg opp igjen :-) Men det er da måte på synes jeg, at man skal ha alt på engang usj! Lurer på om det er noen sammenheng mellom ms og depresjonen siden du har alt det jeg har. Dette må jeg spørre nevrologen min om. Tok foressten 9 mnd før legen min skjønte at jeg hadde f.d, jeg hadde gått og sagt at jeg var sliten, ikke kost meg hjemme og blablabla men vel jeg som han trodde dette var ms'n og fatiguen, jaggu tok vi feil... jaja.

Tar niferex mot jernmangelen, men legen sa ikke noe om jeg skulle ta flere enn det som står på esken til og begynne med for å få opp jernlagret for så å gå over til vanlig dose. må ringe om dette i morgen. Hmmm enn å ha fått gjort og spurt om alt når man er der, det hadde vært lurt det :-))

God bedring til deg også :-)

Skrevet

Hva kom først, høna eller egget? På hvilken måte kan evt. fødselsdepresjon ha noe med MS å gjøre? Ikke vet jeg. Jeg vet bare at man kan bli fryktelig deprimert og nedfor, når alt blir et kjempeslit, kroppen motarbeider deg på X antall måter og du vet at det er leeeenge til du faktisk kan ta hensyn til sykdommen din igjen. Og saken blir jo ikke bedre av å svime rundt med alt for lite jern i blodet, det blir man jo både deprimert og enda mere sliten av. Jeg personlig, har en masse heavy plager p.g.a. MSen, og akkurat det blir jo desverre ikke bedre, men herregud!, så mye det har å si at de andre tingene er sånn ca. under kontroll. Jeg bruker forresten LDN, og opplever ikke medisinen som noen vidunderkur, men ting blir i hvert fall BITTElite grann bedre. Og alle bedringer mottas med takk.

Skrevet

Hår ut fra du ahr undersøkt stoffskiftet ditt??? Stoffskiftesvigninger (spesielt lavt stoffskifte, tror jeg)- kan gi fødselsdepresjon! Ta noen blodprøver om du ikke har gjort det, så kan mye rette seg om du får medisinert stoffskiftet i rett retning.

Jeg fikk fd forrige gang og hadde slitt med stoffskiftesvigninger gjennom svangerskapet. Først senere fikk jeg høre at disse to gjerne sto i forbindelse med hverandre, så hvis jeg hadde sjekket stoffskiftet etterpå kunne jeg kanskje fått regulert det og sluppet unna depr. Kanskje da, man vet jo ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...