Gå til innhold

Noen som har fått Pergo av legen sin.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....uten å bli henvist til privat GU osv.? Hvordan har det i så fall gått, kan man begynne å ta dette midt i en syklus, virker det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på om legen kan skrive ut resept på pergo eller om man må til gyn. Man skal i alle fall følges opp med bl.a blodprøver for å se om man får eggløsning av pergo. Tror noen også pleier å ta UL.

Man skal ikke begynne midt i en syklus nei. Det vanligste er å begynne på mensdag 3-5. Legen bestemmer hvilken dag man skal starte på.

Skrevet

Takk for svar! Flere med erfaringer? Jeg sluttet med p-piller for ca et år siden og har kun hatt tre sykluser!! Blir ikke gravid på den måten. Aner jo aldri når EL er. Så på tide å få fart på syklusen på et eller annet vis, men kunne tenke meg å gjøre det på enklest mulig måte uten så mye styr..... Har allerede tatt GU, og alt var som normalt. Dette gjorde jeg for ca tre måneder siden og fikk beskjed om å komme igjen når jeg hadde prøvd i et år. Det har nå snart gått et år... Derfor lurer jeg...:o)

Skrevet

hei. Jeg fikk pergo av legen min, en det var kun fordi jeg har gått på de for 3 år siden og ble da gravid. Da ble jeg fulgt opp av gyn. Har nå tatt en kur og lykkes ikke. Har en pausemnd nå, men pergo skal visst virke da også.

Tok en blodprøve på dag 24 forresten.

Skrevet

hei, jeg er inne fra 2 trimester..jeg fikk pergo av fastlegen min, og man startet på dag 5 i syklusen og tar en tablett i 5 dager..EL kommer ofte litt senere enn normalt når man har brukt pergo, men jeg man er sikker når den kommer, var iværtfall slik for meg, kjente det godt ! Nå er jeg 13 uker på vei..:)

Skrevet

Tusen takk for svar! Da er det i alle fall mulig! :o) Skulle gjerne sluppet å proppe kroppen med hormoner, men kan jo ikke vente evig lenge på denne graviditeten!! Hadde uregelmessige og lange sykluser sist gang jeg ble gravid, men ikke så lange som nå, og jeg ble gravid ganske kjapt uten hjelp den gangen. Det har gått mye lenger tid nå, så det er vel på tide å gjøre noe...

Skrevet

Jeg fikk det også av fastlegen, så fikk jeg resept av gyn som jeg kan bruke annen hver syklus frem til IVF hvis jeg vil. Men jeg vil ikke ta flere kurer siden jeg har EL av meg selv. Så jeg har tatt ca fire kurer, hvorav tre kurer med EL, uten resultat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...