Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Har de siste dagene vært totalt utslått av kvalme. Føler meg helt elendig og har mistet all energi. Har aldri opplevd dette før og er nesten litt skremt. Har fått negative tanker om at kanskje vi egentlig hadde det fint som vi hadde det og at kanskje det ikke var så lurt å planlegge ny baby når alt egentlig var så fint. Vet at dette er fæle og sutrete tanker, men akkurat nå er alt så svart. Noen med erfaringer ?
Vannmann35 Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg var kvalm og sliten hele tiden, klarte nesten ikke holde meg våken på jobben... Nå har jeg funnet at trikset er å aldri være sulten, må spise noe ved den minste antydning til sult... Om morgenen er mat det første jeg må få i meg, har en pakke kjeks stående ved senga som jeg kan spise litt av før jeg står opp - det hjelper veldig. Jeg er fortsatt litt kvalm, men mye mindre enn jeg var.
Månefeen ♥ Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Sitter midt oppi det selv, 9+2 med førstemann Skal love deg, det er absolutt ikke uvanlig! Jeg mistet helt motet, ville bare sove hele dagen, orket ikke spise eller drikke noen ting. Brakk meg hver halvtime uansett om det var mat i magen eller ikke. Mistet fargen i ansiktet, og har gått ned noen kg. Så fikk jeg time på kvinneklinikken i bergen. Det endte med resept på kvalmestillende og sykemelding. Legen ga meg litt tips om hva som burde spises og drikkes, alt i små mengder. Det beste med timen var at han tok UL, jeg fikk se spiren min på 23mm med bankende hjerte og armer den rørte på! Da kom plutselig motivasjon tilbake. Det gikk opp for meg hvorfor jeg slet så veldig med å komme meg gjennom hverdagen, og alt var SÅ verdt det :) Dette går over! Når det gjør det får du tilbake energien å kan nyyyte tiden som gravid! Ta deg en tur å snakk med en som har litt peiling, lege eller jordmor. Ikke lett å styre med dette på egenhånd. Min samboer er blitt mye flinkere å hjelpte til etter han skjønte hva dette dreier seg om. Veldig viktig at du tar det helt med ro å slapper av! Ja, det var min erfaring. Føler med deg og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå