Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 i går var jeg TO ganger hos JM. først på vanelig konrtoll og så em tur på kvleden for da trudde jeg fødselen var på gang.. men nei da. når JM skulle se om jeg hadde noe åpning hadde ikke livmormunnen en gang begynt å flate ut. og kunn 1 cm åpning. det gjore så vondt når dun undersøkte meg at tårene spratt. hun fikk selv veldig dårlig samvtighet. sambo stakar trudde ho brukte helle handa for at jeg syntes det gjore så vondt. haha.. da lo jeg godt. men skuffelsen sat dypere når hun sa at det så ikke ut som om jeg hadde kommet langt i fødselen. jeg hadde bare lyst til å begyne å grine der og da. trur sambo kunne se skuffelsen min på milevis avstand selv om jeg prøvde så godt jeg kunne å skjule det. å jeg hade jo hatt rier helt siden jeg var på kontroll kl 1230 den dagen. massrier sier JM og ga meg noe å sove på. de funka til kl 0430 i natt.. så våknet jeg med 10 og 20 min mellomrom av riene.. det har kommet masse slim og sånn de siset dagene og i dag med blod spor men det var vist normat siden hun hadde tatt en undersøkelse. nå føler jeg meg helt nede.. tung i hodet, ikke lyst til noe. sykt dårlig humør og har en svak kynne i timen. . .
Paulita Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Huff, da. dette høres ikke noe morsomt ut. Har du prøvd noen kjerringråd for å sette i gang da? Krysser fingrene på at det skjer noe veldig snart. Kjedelig å gå å vente. Klem til deg
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 jeg har prøvd: bringebær te, kanel, sex, et varmt bad, gå tur, sterk mat. men nå er jeg faktisk villig til å ta lakserolje...seriøt.. eller klyks.. men må på apoteket for å få tak i det. litt langt dit da..
babygullz <3 vilde Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 du kan jo kjøpe maltekstrakt på butikken da.. ikke fullt så heftig som lakserolje men har samme virkning........og vil tro d er bedre med maltekstrakt enn lakserolje med tanke på at du skal klare å nå dassen.. så slipper du dra til apoteket=)
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 **Babygullz er FØDEKLAR** hei du.. ikke født enda du heller? droppa å a sånn lakserolje. men jeg skal prøve lakrisrot te nå.. så jeg har roppa i meg en stor rullekebbab. så nå skal det drikkes.. jeg leste jo litt om lakserolje det virker ikke helt bra.. masse styrtfødsel og sånn. men jeg kan jo dra å kjøpe litt malt og se hva som skjer.. hvor mye skal man ta av det da???
babygullz <3 vilde Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Hehe, ja jeg går her som en over-stuffa teddybjørn fremdeles;) jeg vet ikke hvor mye maltekstrakt som må til for at d skal få gang i systemet... men jeg ville ikke overdrevet da hvertfall..men man må nok ta litt mer enn "vanlig" dose også... Var du moden du forresten? Legen min frarådet alt av avførende midler dersom man ikke er moden, da det bare mest sannsynlig vil gi rier, diare og magesmerter, men ingen fødsel.. men du er jo 1 uke på overtid så jeg tror d vil ha mer effekt på deg, enn d vil ha på meg.. jeg skal jo tilbake til legen på onsdag og han sa hadde jeg ikke født innen onsdag kunne lakserolje jo vurderes da... men han ville ikke anbefale d før den tid på meg hvertfall!( og den tid vil jeg jo være 5-6dager på overtid)
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 jeg var vell moden. men den hadde ikke flat ut enda.. satt ganske lagt bak. skulle bare noe gode rier til sa JM så begyner det å åpne seg.. derfor drikker jeg nå sånn mageregulerende te med masse urte snax for å få systemet i gang og da kommer vell riene også?? skal si i fra hvis sånn lakrisrot te funker.. jeg trudde jo at du hadde født.. så deg ikke her inne i går.. nesten litt godt syntes jeg det er at du ik har født enda.. selv om jeg føler med deg, det er jo ikke så gøy å gå overtid. men da føler jeg meg ikke så alene!
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 nå har det seg vel slik at det er oxytocin som fremkaller rier, som hypofysen produserer naturlig, - så noen kjerringråd om å vaske, gå turer, spise ditt eller datt skal jeg ikke gi deg. Dersom livmorhalsen fremdeles er lukket og fast når svangerksapet blir overtidig, kan den modnes ved akupunktur, eller med prostaglandin. Av og til kan dette resultere i rier, andre ganger på behandlingen gjentas. Det finnes imidlertid naturlige kilder til prostaglandin - i mannens sæd. Man mener derfor at samleie kan sette i gang fædselen når svangerskapet er fullgått. Helst skal livmorhalsen "bades" i sæd Kan være verdt et forsøk? Orker du ikke et samleie, kan du spørre om å få mannens "gull" og "bade" inn livmorhalsen selv ved hjelp av en sprøyte f.eks. Lykke til sitter selv på -3 dag (
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 *ler så jeg nesten velter* bra tips.. skal nesten be sambo lese det selv.. men man får jo bare prøve å ha sex men det er svært så smertefult når hodet står så lagt nede.. men jeg skal prve å sove litt. da skjer det sikkert noe. ;D lykketil dere andre på overtid.
gravid-75 Skrevet 11. oktober 2008 #10 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er 11 dager på overtid og har kjøpt inn microlax som jeg har planer å sette til kvelden når jeg skal legge meg, i håp at noe vil skje i løpet av natten. Nå er jeg veldig lei!! Litt godt å vite at det også er andre på overtid Lykke til!
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #11 Skrevet 11. oktober 2008 ja lykke til med microlax. håper det funker for deg. . jeg kjøper sånn på mandag hvis ingen ting har hent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå