regnvær Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 jeg var til ul i sist uke, trodde selv jeg var i uke 10, men kegen fant bare en liten fostersekk som tilsvrte uke 5, enten hadde utviklingen stopet opp eller så var jeg bare 5 uker og da kunne det se slik ut.jeg ble redd men han ba meg komme tilbake om en uke og da forventet han å se noe, jeg klarer ikke slappe av. har to barn på 4 og 6 år, har opplevd en MA en gang, da fant de ett foster som ikke levde som var 8 uker, men jeg kjente ikke noe, eller begynte å blø før i uke 12, er så redd det same har skjedd igjen, synes det er rart at legen bare så en sekk???? noen som vet har opplevd dette?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har opplevd det samme som deg, trodde jeg var endel lenger, men var ikke sikker da. Legen så ingenting, annet en liten fostersekk som hos deg. Fikk UL 5 dager etter, og tok hcg blodprøver i tiden i mellom for å se på stigning. Stigningen var fin, som et normalt svangerskap, men legen fant fremdeles ikke noe hjerte eller noe tegn på at noe levde. Han begynte i tillegg å lete utenfor livmoren i tilfelle det var satt seg der. Jeg var så redd. Han forsøkte seg en gang til, trykte hardt på ene siden av magen mens han brukte den innvendig ultralydgreia...og plutselig poppet det opp et bankende hjerte på skjermen. Han hadde bare ligget og gjemt seg VELDIG godt. Da var jeg i uke 6. Nå er jeg i uke 36 og gleder meg masse til å føde nr 3. håper det er noe liknende hos deg, at du bare er for kort på vei, det kan jo fint hende det er det og? Klem
regnvær Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2008 tusen takk for beroliggende svar, og så gøy at det nærmer seg for deg, håper jo det er sånn, han sa om at han ikke finner noe til uka må han ta en utskrapning, men tenk om den gjemmer seg godt. tenker masse på dette
otilde *14.05.2009* Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg var på UL i 7. uke i flg menstermin. Fant 3mm stort embryo, plommesekk men så ikke noe hjerte som banket. En uke senere var embryoet 13 mm, kunne se antydninger til bein/armer, og hjertet slo tydelig. Ble satt en uke tilbake, men alt stod bra til ellers. Utviklingen skjer i rykk og napp den første tiden, ikke garanti for at fosteret følger typisk vekstkurve. Unntaket er rundt uke 17-20, da er de fleste fostrene svært like i utviklingen, og derfor er det lettest å fastslå terminen på dette tidspunktet. Håper og tror du slipper å oppleve MA en gang til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå