Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 i går hadde jeg så vondt i hade at jeg ikke klarte å se, leverte prøven og gikk fra skolen, på vei hjem holdt jeg på å svime av og mistet syne flere ganger, hente barnet mitt og ble være utover kvelden, i natt klarte jeg å forstue honden og foten ved at jeg holdt på å svime av. jeg fryser eller går fra varm til kald,jeg føler meg ikke dårlig nå untat at jeg har forferdelig vondt i honden og foten, hode er jeg bare sliten i, men er jeg ute i solen kjener jeg at jeg får vondt i øynene og har antydniong til at det kanskej bryter ut igjen. hvert plaget med hodde pine i over att år, men i går var det helt ekstremt eneste jeg får av legen er pinex forte og det fungerer ikke, så det tar jeg ikke, har også gått tom for det så har ikke noe i huset. hva kan det være? hadde dere reist? jeg føler meg ok form nå, bare sliten og vont i sol lys. Jeg er hjemmme med lille gutt aleine i kveld og det er litt skremende siden jeg holdt på å svime av så mange ganger i går.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 glemte å si at jeg kastet opp av smerter i går at det gjorde så vondt.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Spørs hva legevakt gjør, når de kvier seg å sende akutt pasienter til sykehuset........Holder du deg oppe er vel fastlegen et hakk bedre, men så klart dette må du selv finne ut av.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Få i hvertfall noen til å passe barnet ditt i kveld og i natt. Og så ringer du legevakt og hører om du skal ta deg en tur dit eller ikke. Jeg hadde ikke turt å være hjemme alene med et barn i den tilstanden der.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Høres ut som migrene. Da hjelper sjelden vanlige smertestillende. En må ha medisin beregnet på migrene. Maxalt er det jeg bruker, men der finnes flere typer. Ikke alle har nytte av samme type medisin. Migrene kan føre til oppkast, lysskyhet, tap av balanse(hjernen er så sliten at den ikke klarer å hjelpe til med balansen skikkelig), Kan gå ut over språk under anfall, synsforstyrrelser. Og sikkert flere ting.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Har selv vært svimmel og hatt lignende plager slik du beskriver og selv etter noen blodprøver var det bare jernlagrene mine som det var noe galt med, du bør i første omgang prøve og få i deg jerntbl og øke jernopptaket i kroppen din! Man blir også sliten av og ha lave jernlagre, jeg måtte benke meg på sofaen selv etter en dusj o0g når jeg hadde lagt middag!
Gjest -<<- Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Ja, det hadde jeg. Antagelig er det migrene, da kan de gi deg smertestillende som muligens har effekt. Vanlige reseptfrie greier vil neppe hjelpe. Og er det ikke migrene, er det i hvert fall skummelt.
Pappalille Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Jepp, hadde helt klart tatt en tur på legevakten for dette. Er også enig med dem som sier dette høres veldig ut som migrene. Må du ut i sollys; ta på solbriller, mørke, og gjerne en caps eller noe som kan skygge for lyset. Hold deg i ro såfremt du kan, og ta tabletter med ibuprofen fremfor paracetamol som virkestoff, da ibuprofen virker bedre på migrenesmerter. Lykke til, dette høres ikke godt ut =/
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Om det var en viktig prøve-eksamen du hadde ville jeg fått sykemelding eller bekreftelse fra legen om at du var såpass dårlig da at det kunne påvirke resultater- om du tror det gjorde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå