mamsen=) Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 For første gang etter fødselen skal jeg og sambo ha en skikkelig parkveld sammen, (for å se om ting kan bli litt bedre! har jo ikke tid til hverandre...) så da tenkte vi å dra ut og spise og ta en pils sammen etterpå. men jeg gruer meg så fælt til å dra fra jenta mi...har vært hjemme med henne hele tida, aldri vært borte fra henne på kvelden (nesten ikke på dagtid heller da..) hun er nå 5,5 mnd. Hun skal være hos momora si da, og jeg vet jo hun blir tatt godt vare på der! men vet bare hvor avhengig hun er av meg, og hun våkner iaf en gang per natt og skal ha pupp.. det går helt sikkert bra da, men uroer meg litt bare!:)hvordan var det når dere skulle finne på noe og satte bort bebis til noen andre? gikk det greit og klarte dere og kose dere og slappe av?
du og jeg og vi to Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Du skal ikke forlate henne! Ikke tenk sånn. Mormor skal passe henne, og de skal kose seg sånn! Mens du går ut og gjør noe som kanskje kan redde forholdet til deg og mannen din. Vet du - det er superviktig for jenta di at dere får litt tid for dere selv. Slik at dere ikke glir bort fra hverandre i denne perioden. Det vet jeg mye om... Første gangen er litt pyton. Men stol på at det er verre for deg enn for henne. Og drikk litt mer enn en pils, det hjelper litt det også Jeg tenkte mye på han første gangen han hadde barnevakt på kvelden, men klarte å legge det langt bak i hodet og kose meg! Selv om jeg satt og lagde babylyder til mannen min innimellom! Men alt gikk fint meg ungen, og med mormora! Og det var godt å ha første gangen overstått.
mamsen=) Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2008 nei det er sant...føles bare som at jeg skal forlate henne..håper ikke hun føler det! nei det går nok greit, det må jo skje en første gang! vi trenger iaf tid sammen som par,det er helt sikkert! for nå har vi glidd masse fra hverandre..han jobber endel + at vi sover på forskjellige rom, så det er lite kjærestefeeling her gitt!! så dette kan bli koselig:) har instruert mormor bra nå så det eneste som kan gå galt er egentlig om hun ikke roer seg i kveld og i natt. får tro det går greit, og som du sier så har vi jo godt av det alle 3. kan nok kanskje bli litt mer enn en pils ja, men spørs, har knapt smakt alkohol siden jeg ble gravid! kanskje det blir en veldig tidlig kveld, hehe:)
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Skal ut i dag jeg også, men sambo skal være hjemme med barna, da. Skal ut sammen med arb.kollegaer. Gruer meg litt, men vet at jeg har godt av det. Synes det var verre når jeg gikk ut første gang når eldste var baby, nå vet jeg jo at de klarer seg fint en kveld uten mammaen sin. At dere som foreldre tar vare på forholdet deres, er jo bare bra for barnet deres. Sambo og jeg burde være mye flinkere til det. Tror vi har vært ute sammen 4 ganger siden eldstemann ble født for 2,5 år siden, og 1 av gangene var når jeg gikk høygravid, så hadde jo på en måte et barn med meg allikevel...hehe, den andre gangen vi var ute sammen var når vannet gikk med snuppa, skulle hatt planlagt ks dagen etter så vi skulle ha en fin dag ute bare han og jeg før vi ble 2-barnsforeldre, men det gikk jo ikke....haha. Nei, kos dere masse i kveld og ikke ha dårlig samvittighet. Barnet ditt kommer til å få det kjempe fint og dere kommer nok til å kose dere masse : )
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 og forresten, når jeg hadde barnevakt for storebror første gangen, sov han hele natten uten mat. Da var han 3,5 mnd. Jeg koste meg veldig selv om jeg tenkte mye på han og sikkert ringte/sendte mld x antall ganger i løpet av kvelden. Var VELDIG godt å se han igjen dagen etter : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå