Gå til innhold

Pris på bursdagsgave til barnehagevenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen vår har for første gang blitt invitert i bursdag til en jente i barnehagen, så da lurer jeg på hva som er vanlig å gi i gave? Tenker altså på prisnivå, hvor mye pleier dere å kjøpe for i slike anledninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er for liten til å bli bedt til barnehagebursdag, men jeg ville nok brukt ca. en hundrelapp.

Skrevet

Jeg har ikke en fast pris, men kjøper noe jeg synes passer. Pleier å ligge på et sted mellom 70 og 130 kr.

I guttebursdager har det gått mye i lego. Da pleier jeg på kjøpe en sån city-eske til ca 120 kr.

Nå pleier jeg å kjøpe endel barnahage-bursdag-pakker på salg slik at jeg alltid har noe liggende i skapet. Spesielt hvis det f.eks er lego, bruder, barbi, cars, puslespill ol på salg pleier jeg å kjøpe litt. Dermed kan det gjerne bli en gave til rundt 130-150 kr, men jeg har kanskje betalt 50-100 kr for den!

Skrevet

Jeg holder meg under 100 lappen til barnehage venners bursdager, gjerne på en 60-70 kr.

Skrevet

Det varierer litt, men bruker vel en 100 - 150 kr. på slike gaver. Nå har min eldste vært i 6 barnehagebursdager på 3 uker!!! Og da har jeg ikke brukt mer enn 80-90 kr. pr. gave.

Skrevet

prøver å holde meg under 100 kr ja.... blir fort mye penger etter hvert....

Skrevet

Det kan være lurt at foreldrene blir enige om en sum når det gjelder slike ting. Ellers blir det lett at noen bestandig gir dyrere/finere gaver enn andre. Er ikke alle som har råd til å kjøpe gaver til 150 kr til en hel kameratflokk i tillegg til egen familie. I klassa til eldste er beløpet satt til 100,- Men hos sønnen til søstra mi er det satt til 70,-

Skrevet

Jeg kjøper alltid slike gaver på salg. Har et gaveskap som jeg putter alt inn i. Til forrige bursdag fikk dattera mi en søt blyant og en notatbok som hun forelsket seg helt i (gave fra ei klassevenninne). Etterpå så jeg tilfeldigvis at begge deler kosta 10,- kr på bokhandelen her, men det hadde jo ikke noe å si, jenta mi ble super fornøyd!

Skrevet

Rundt 100 kr. Litt mer til de som er nærme venner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...