Gå til innhold

Dere vaksineskeptikere, gir dere barna deres pensillin om nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jo høre litt om hva dere mener om den saken da...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det kommer an på hva du mener med nødvendig. De fleste reiser vel til legen om et barn er alvorlig sykt skulle jeg tro. Hittil har mine barn på 1 og 12 år klart seg uten noen slik bahandling. Men man må ta bevisste valg med tanke på kosthold og vitaminer etc dersom dette skal være gjennomførbart. Unger holder seg stort sett sterke og friske dersom man skygger unna vaksiner og unødig medisnsk behandling samt passer på et sunt kosthold. Men så klart jeg reiser til lege om det trengs, har hatt anibiotika i reserve to ganger, men aldri vært nødt til å bruke det, dette har da dreid seg om øreverk på den eldte. men det har alltid gått ukomplisert tilbake av seg selv etter noen få dager. Jeg har ennå ikke vært borti en situasjon hvor medisiner har vært nødvendig. Bruker alternativ behandlig noen ganger, men i 90 % av tilfellene trengs ikke dette heller.

Skrevet

Ja, om nødvendig, men hittil har det vært unødvendig. Vi bruker alternativ medisin så langt det lar seg gjøre.

Skrevet

Selvsagt!

Der er ikke medisiner generelt vi siere neitakk til. Her i huset bruker vi også paracet selv om vi har valgt å ikke vaksinere barna våre.

Jeg klarer ikke å se sammenhengen mellom vaksiner og pensilllin.

Skrevet

nei, det er vel ikke sånn det fungerer, de fleste som ikke vaksinerer gjør det fordi de øneker barna sine alt vel, de er ikke prinsipp-ryttere som lar en unge ligg å dø dersom den kan reddes. Men det dreier seg også om å være forsiktig generelt med medisiner for mitt vedkommende. Jeg vet utfra alt jeg har lest at mine unger har det best uten vaksiner. Jeg vet også at de har det best dersom jeg skåner de for andre medisiner i størst mulig grad, og det fungerer helt greit her iallefall, ikke en paracet eller anibiotika kur hittil.

Skrevet

Selvfølgelig, om det er nødvendig.

Men jeg lar henne faktisk ligge med opp til 39/40 i feber før hun får paracet. Det er fordi jeg har tro på at immunforsvaret styrkes av å få jobbe litt. Men over 39 i feber så har det ingen nytte for immunforsvaret lenger og derfor gir jeg da paracet.

Jeg gir heller ikke antibiotika uten videre, men nøler ikke om det er nødvendig :-)

Skrevet

Jeg har ennå til gode å gi paracet og antibiotika.

Skrevet

Hun har ikke fått antibiotika enda....har ikke hatt behov i det hele tatt.

Paracet har hun fått 3 ganger tror jeg, og da dem som er fra 0-6mnd....ingen vits i å gi sterkere så lenge den mildeste fungerer.

Hun er nå 1 1/2 år og enda ikke vært syk etter bhg start.... er vel 1 år siden hun var ordentlig syk sist, (bikket over 40 i feber), men så lever hun jo stort sett bare på frukt og grønnsaker, så det kan jo ha en sammenheng det også hehe

Og apropo antibiotika, det er SKUMMELT at så mange gir det så lett til barna sine og seg selv. Snart så har vi ikke antibiotika som fungerer, det kan bli katastrofe....så det å tenke gjennom det et par ganger før man putter det i seg, kan være lurt for fremtiden.

Er mange ganger at man faktisk blir frisk helt av seg selv....tar kanskje noen dager lenger tid, men bedre det enn at vi ikke har antibiotika som fungerer lenger.

• 1 måned senere...
Skrevet

Desverre har vi vært nødt til å gi datteren vår altfor mange doser av dette. Hun har vært mye syk og ut og inn av sykehuset. Hun er desverre vaksinert. Sønnen vår som ikke er vaksinert har aldri hatt behov for dette...

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvis det ble nødvendig, så ja. Men foreløpig har knerten vært lite syk og ørebetennelsen han hadde gikk sin gang uten antibiotika. Paracet er vi også forsiktige med. Feber er kroppens måte å brenne ut infeksjon på, gir du paracet for feber så gir du heller ikke kroppen mulighet til å kvitte seg med infeksjonen. Den blir lagret i kroppen og svekker immunforsvaret. Så han har hatt 40 i feber og ikke fått medisin.

Er også enig i det som ble skrevet om storforbruk av antibiotika, enkelte foreldre og leger har jo ingen hemninger når det gjelder å fore ungene med dette, og det er skummelt. Vi ender med å bli resistente...

Skrevet

Ja enig, her har aldri ørebet vært beh med anibiotika, men har vært hos legen å sjekket at inf ikke er veldig stygg, de fleste leger er temmelig avslappa med tanke på dette, så desverre tror jeg det som oftest er foreldrene som maser om en kur for mye. Og akuttfasen er ofte kortere ennn man tror uten medisiner også. Smertefasen har stort sett alltid vært over på en liten time her. Deretter mere murring. Men det kommer veldig raskt igjen om man ikke gir de tid til å bli 100% friske før man sender de ut. Jeg har aldri gitt febernedsettende rett og slett fordi jeg har lært at akuttfasen er så kort uansett. Jeg ville ikke visst om det var paraceten som virket engang fordi jeg aldri har opplevd en febertopp på mer enn ca 2-3 timer. Mine unger legger seg på 40,5 i akuttfasen uansett, men er raskt nede på 39. Min erfaring er de trenger denne toppen for å bli raskt friske. Og da er de stort sett feberfrie på 2 dager med en snitt temp på 38,5-39,5. Når kroppen får ordne opp selv går det gjerne raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...