cetool Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Erfaring noen? Hva er best av Babywatcher og Angelsound?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Hei! Synes du/dere som vurderer bruke Angelsound/Babywatcher burde tenke nøye gjennom om dere faktisk mener det er nødvendig. Min gynekolog fortalte meg at dopplerfunksjonen er en av de funksjonene som faktisk er påvist at kan skade babyen ved hyppig bruk....Noe å tenke på....Jeg ante ikke dette selv før hun sa det, men jeg stoler på henne for hun er en meget oppdatert lege og følger nøye med på de nyeste studier etc. Kanskje det er best å stole på at naturen ordner opp selv, og at sjansen for at det skal gå bra ikke øker ved å overvåke barnet på denne måten. Jeg har også vært mye bekymret og redd for å miste, men en Angelsound kan ikke redde barnet allikevel. Og hvis det i tillegg er påvist at det kan påvirke barnet negativt ville jeg vært litt forsiktig. Håper ikke du tar dette negativt, men ville bare informere om hva min oppdaterte gynekolog fortalte meg:-) Lykket til videre i svangerskapet!
cetool Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2008 Hei Anonym, For seks måneder siden mistet jeg en jente i uke 27. Jeg er derfor svært redd i dette svangerskapet. Kjenner etter alle mulige symptomer på at noe er gått galt. Sykehuset hadde fine lovord om fantastisk oppfølging i neste svangerskap med døgnåpen fødeavdeling dersom jeg ble bekymret. Desverre så var dette en løgn og mine bekymringer blir bagatellisert. Nå er det gått så langt at jeg ikke sover noe særlig om natten pga jeg ligger våken og kjenner etter liv. Jeg er nå i uke 18. Jeg er enig med det om at en ikke bør bruke dette hver dag, men jeg mener at for min psykiske helse er dette bedre. Ikke bra for barnet at jeg går konstant med høyt blodtrykk pga bekymringer.
baby ventes 11 mars :) Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 hm,,, på hvilken måte kan dette skade barnet? hvor mye skal til for og skade barnet?? jeg synes dette er veldig hyggelig , og synes det er trist og ikke kunne gjøre det innimellom. er det påvist skade på nyfødte barn? jeg bruker anglesound og er fornøyd med den:)
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Den anonyme over her som skriver at det kan skade tror jeg er litt ute på tur, eller i det minste legen som har fortalt anonym det. Det tror jeg rett og slett bunner i legens eget synspunkt For det første: nyeste studier.. tror du virkelig at det er noen som gjennomfører studier på gravide kvinner? hehe, legen min ler rått hver gang det står slike ting. Hvor mange gravide kvinner tror du ville latt seg teste ut noe om det ikke var trygt? ja da får dere 40 noe som er trygt og dere 40 noe som er utrygt/ikke testet enda også ser vi hvor mange av barna deres som kommer skadet til verden? (satt veeeldig på spissen) Jeg har gått til innkjøp av babywatcher denne gang. Ikke fordi jeg er bekymret, men fordi jeg ville at besteforeldrene skulle høre hjertelyden og sist hadde jeg morkaka foran og en meeeeget rolig gutt i magen som kunne ligge musestille (virket det som) i flere dager. Nå bruker ikke jeg den veldig mye, men om det blir rolig på slutten denne gang også skal jeg love deg at den blir flittig brukt! Det finnes faktisk folk som har både ultralyd og dopplerundersøkelse på sykehus store deler av graviditeten og jeg tror neppe helsepersonell hadde benyttet det om det var "farlig" på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Hei gjen! Jeg håper dere forstår at jeg på ingen måte fordømmer dere som bruker disse apparatene, da jeg selv også hadde tenkt tanken på å kjøpe en, før legen min sa det jeg skrev i første innlegg. Men når man har mistet før, så skjønner jeg selvfølgelig at det er grusomt og at man blir ekstra urolig. Ville bare informere, så man kan tenke litt ekstra over det før man anskaffer det. Og i såfall benytte det med måte. Jeg skriver kun det legen min har sagt. Vet heller ikke hvordan det kan påvirke/skade barnet. Men når nattesøvnen uteblir pga engstelse, så kan det jo hende at det er best for både mor og barn...
Trollunn Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Kjøpte en ny sak hos fosterlyd.no. Funker veldig bra
skrollan Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 Köpte angelsound. Syns den fungerar bra. Lät min mann lyssna ett par gånger ibörjan, innan magen blivit synlig. Han blev oerhört begeistrad över å få känna första tecken till liv. Den blir nu sjelden brukt, men de e en enorm trygghet att veta att jag kan plocka fram den dersom det skulle vara behov.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 angelsound er ikke farlig. det er bare en lydforsterker. babywatcher sendre lydbølger inn til barnet, har forstått det slik at barnet ikke liker dei lydbølgene at det gjemmer seg... kjø pangelsound.. det er billigere oxo.. jeg bruker den hver dag om jeg vil.
.:(HerQ):. Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 jordmødre/ leger anbefaler det ikke da de har registrert en HAUG av telefoner og henvendelser av gravide som plutselig ikke finner hjertelyd. Så det er derfor mange ikke anbefaler den. Jeg ble anbefalt den av jordmor og lege fordi jeg har hatt sa/ma og det var bedre at jeg kunne ha litt "kontrtoll" selv, enn at jeg gikk og engstet meg. det er værre..og det er en STOOOOR trygghet. det er jo ikke mange sekundene du trenger å ha den på før du hører dunk eller hjertelyd! kidden tar nok ikke skade av det. Hilsen en som ikke angrer ett sekund på at hun skaffet seg en sånn!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har ogsåp tro på at det er derfor de fraråder at man skal ha en slik selv, fordi det skaper merarbeid for dem, og de er allerede veldig travle. Selv har jeg babywacther og er fornøyd. Jeg kjenner ikke så godt til angelsound, men ville uansett kjøpt en der en får opp hjertefekvensen i displayet, så er en sikker på at det ikke er ens egen puls eller blodgjennomstrømninga til morkaka. Men anbefaler å ha litt is i magen og ikke la panikken ta en når en ikke finner den når man ikke er så veldig langt på vei. Det er bare å prøve igjen senere, kanskje skru opp volumet litt, lete et annet sted eller kanskje flytte den saktere rundt omkring.
Chiquita Bananas Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har en babywatcher og er veldig fornøyd, angrer ikke på kjøpet. I første svangerskap så var det noe min mann kunne få oppleve - ved å høre barnet sitt og forstå og glede seg siden han ikke fikk gleden av å kjenne babyen i magen. Og det er for meg greit å ha liggende hvis jeg skulle være bekymret eller det skulle skje noe som gjør at jeg vil høre at babyen lever. Blir jo mindre bruk av en slik monitor etter at man kjenner babyen sparker. Tror såklart ikke at man kan redde babyen med en slik, men hvis noe skulle skje og man hører at pulsen er veldig lav så går det ihvertfall an å ta aksjon slik at man kan komme seg til sykehus etc. Nå står den for det meste på hylla og er klar til bruk om det er nødvendig - bruker den sjeldent uansett. Og jeg bruker ikke mange minuttene hver gang - merker babyen beveger seg mye og kan kanskje være til ubehag.
<3 Milla <3 Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 JEg er selv medisinstudent, og vi lærer jo alt av nyeste forskning... Og jeg må bare få komme med noe her når det gjelder skremsels propagandaen rundt doppler bruk. Dette er ikke riktig, det eneste som er negativt er at baby\n kan bli mer stresset ved hyppig bruk av en doppler, pga ultralyd bølgene apparatet sender ut. Men Jeg bruker det selv(angelsound) og ingen av mine professorer sier det er noe å være redd for, og det er en kjempe trygghet og kunne høre at alt står bra til der inne
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 Angelsound...mindre "farlig" :)Har den selv...Lydforsterker:)
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 13. oktober 2008 #15 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg tok med min babywatcher på sykehuset, og de råder meg til å bruke den regelmessig. Da har jeg kontroll på barna ettersom jeg bærer 2 stk.
cetool Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. oktober 2008 Noen som vet hvor en kan få kjøpt AngelSound?
¤A-09¤ Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg bestilte akkurat en herifra. Gleder meg til å få den:-) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14584688&sid=xz10cabU8Ios411952&WT.svl=Link
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå