Gå til innhold

Noen som er plaget med kviser, og har råd og tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid med gutten våres hadde jeg ingen kviser, men denne gangen har jeg mye i ansiktet:( Må si det er lite kjekt, føler meg ikke noe lekker akuratt! Men jeg er kun 9+2 i dag, og spm er om det gir seg til 2 trim? Eller om noen har tips til å redusere de?

Og så har jeg tenkt tanken at siden jeg ikke hadde kviser med gutten, så er det en jente nå:)??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

Jeg hadde my kviser i mitt første svangerskap, da prøvde jeg alt mulig.. kremer, legemidler alt tenkelig... men de ville ikke vekk.. etter en mnd kanskje så forsvant de av seg selv... da var jeg vell 3 mnd påvei.

nå er jeg bare 5 uker påvei, å har småkviser noen plass... jeg pleier å dampe ansiktet... og smøre på nøytral hudkrem etter... det fungerer bra

du kan også prøve dampe ansiktet å smøre på rens mens porene er åpne.. det skal også virke..

noe jeg alltid har gjort for å få vekk kviser er å dampe ansiktet så ta clerasil, mens jeg ennå damper det..... så vaske huden med varmt vann, deretter smører jeg på clerasil igjen.. å fasktisk sover med dette på.. (bare de områdene kvisene er på)

dette har fungert på meg siden jeg var 14 (er nå 23)..

slik at jeg aldri egentlig har hatt noe uren hud..

ellers er det noe som heter silicon eller no liknende .. det skal hjelpe utrolig mye... Legen kan også skrive ut resept til deg med noe, men det gjør ofte at du får veeeldig tør hud.. slik at du flasser i ansiktet liksom.

et annet råd.. jeg gjerne vil gi deg.. mens jeg er innpå det.. er å ikje klemme på kvisene, det gir deg ofte små arr.. når det kommer hvit utav kvisen , er det bedre å dampe kvisen et par ganger til den sprekker selv.. :)

håper noe av dette har vært til hjelp:)

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med kviser og har masse råd.

Gå på hudpleieforetning å kjøp hudproduktet som heter

md formulations.

De har for alle hudtyper, med du kjøper da den som egner seg fet og kvisete hud. Dette er et kjempedyrt produkt, men det ser dyrere ut enn det er. Man skal bare bruke en liten mengde "såpe" hver dag. Trikset med dette produktet er at det inneholder fruktsyre, og sliper huden ned kontinuerlig. De har tre produkter for kvisete hud, en såpe, et sånt ansiktsvann man tar på etterpå og en gele man tar rett på den kvisete huden. Om du må velge kjøper du "såpen" og "geléen."

Ellers har jeg et enda mer magisk råd som jo ikke hjelpe deg ettersom det involverer p-piller, men nå har jeg sjangsen til å anbefale det.

Til alle der ut som er plaget med kviser, skaff dere p-piller som heter Diane, (kopimedisinen heter noe annet som jeg har glemt.) Man går på disse pillene i noen måneder eller et par år, og kvisene kommer aldri tilbake på samme måte. Dette er den beste måten å bli kvitt kviser på.

(Man kan under ingen omstendigheter røyke om man går på disse pillene, og man bør heller ikke gå på dem for lenge siden de involverer risiko for blodpropp, noe alle p-piller gjør, men disse mer enn andre.)

Skrevet

Jeg har et rart tips.

Kjøp sån anti-bac som man selger på apoteket for folk som skal ut på reise etc. Ta litt antibac på de betente kvisene før du legger deg. Så dreper du masse bakterier som gjør det mindre betent når du står opp om morgenen. Helt genialt.

Skrevet

Silicol hjalp meg når jeg var plaget med uren hud i begynnelsen av svangerskapet. Det fine med den er at du smører den rett på problemområdene. Jeg har generelt ganske tørr og sart hud, har aldri vært plaget med kviser, og tåler ikke Clearasil og slikt.

Skrevet

Er når 7+4 og kvisene er så og si vekk, så det er håp!

Mine enkle knep var å ikke vaske med vann, unngå ansiktskrem med parfyme og få litt frisk luft hver eneste dag (uansett hvor travelt det var) og det hjalp!

Annet jeg vet er Clerasil vaskeservietter. Har to venninner som plagdes gjennom neste hele svangerskapet og dette hjalp dem! De forsvant ikke, men ble godt redusert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...