Gå til innhold

Flere som ble plaget av kviser i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid med gutten våres hadde jeg ingen kviser, men denne gangen har jeg mye i ansiktet:( Må si det er lite kjekt, føler meg ikke noe lekker akuratt! Men jeg er kun 9+2 i dag, og spm er om det gir seg til 2 trim? Eller om noen har tips til å redusere de?

Og så har jeg tenkt tanken at siden jeg ikke hadde kviser med gutten, så er det en jente nå:)??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk med førstemann, som er jente ;-) hadde jeg noe helt vannvittig med kviser... jeg har aldri vært noe særlig plaget med dette tidligere, heller ikke i puberteten. Rundt uke 8 poppet det ut i fleng, både i ansiktet, på brystet og ryggen... Fikk faktisk antibiotika av lege pga dette, da han var redd for at jeg skulle få store arr. Antibiotika hjalp ikke, men kvisene forsvant av seg selv rund uke 15...

Så det er håp... :-) :-)

Lykke til.

Skrevet

Jeg fikk kviser på ryggen, og noen på brystet. De på brystet ble borte etterhvert (så vidt jeg husker..), men de på ryggen ble ikke borte før et par mnd etter fødselen!

Jeg fikk gutt :)

Skrevet

Jeg har kviser i hele fjeset, de popper ut samme hva jeg har i meg...

Var akkurat likedan forrige svangerskap også...jente begge gangene...

KJEMPEIRRITERENDE!!!

Skrevet

Jeg hadde en del av det i første trimester, men nå har jeg ingen (hvertfall veldig, veldig få) av dem..:)

Skrevet

Jeg var helt vannvittig plaget på brystet,ryggen og i ansiktet i 1 trimester. Nå er det fortsatt noen få en gang i blandt men ikke invasjon som det var tidligere... jeg venter 1 mann så jeg vet ikke om det skyldes gutt eller jente:)

Skrevet

jeg har hatt noe kviser før jeg ble gravid, men nå i svangerskapet er det nesten tilbake til der jeg var i tenårene, og det var ille..skikkelig tettpakket med kviser på "kjakene". i tillegg har jeg fått kviser på brystet, skuldrene og noe på ryggen. ikke noe særlig, nei! håper de forsvinner etter jeg har født...

Skrevet

Samme problemet her.

Med førstemann (som var gutt) fikk jeg den fine huden på hele kroppen.

Ikke en eneste kvise.

Var plaget med litt kviser når jeg hadde mensen, men kvisene holdt seg borte hele svangerskapet.

Denne gangen derimot har tusenmillioner kviser gått til angrep i fjeset, skuldrene, ryggen, brystet og rompen min.

Blir GAL.

Skrevet

Få resept hos legen på Skinoren og Dalacin!

Hjelper hvertfall meg!

Skrevet

I en liten periode poppet det ut nye kviser hvert 5minutt, det sverher jeg på!

Nå har det heldigvis gitt seg litt, men det kommer vel i perioder kanskje ?

Skrevet

Å, hva slags medisin er det mammapusen?

Jeg har ikke så masse kviser, men får sånne store dype som bosetter seg i flere uker. Har nå en midt i panna, hadde en midt mellom puppene de første ukene. Kan bare glemme og klemme eller noe, for de ligger så dypt. Skulle tro de lå i underhuden eller noe.

huff

Skrevet

Jeg har hatt små kviser på rygg, mage, bryst hele svangerskapet med både jenta og gutten. (eller gutten har jeg 2.5uke igjen av svangerskapet, så kan jo hende det er en jente eller at kvisene forsvinner de siste dagene, men lite sansynlig).

Skrevet

Har to jenter fra før og hadde ikke tegn til kviser noen av svangerskapene. Denne gangen hadde jeg en del på ryggen og på brystet frem til uke 12, men etter det forsvant de helt, uten at jeg har brukt noe middel for å bli kvitt dem. Vet forøvrig ikke hvilket kjønn det blir denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...