Gå til innhold

Northernlights!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer du fortsatt republikansk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke stemme hverken republikansk,demokratisk eller ubestemt, for jeg er ikke amerikansk statsborger ;o)

Men jeg er og blir konservativ. Har alltid vært det.

Skrevet

...det heter kanskje ikke ubestemt, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Skrevet

Du har selvfølgelig full rett til å mene det du vil og jeg mener ikke med dette innlegget å være respektløs ovenfor deg. Men jeg er interessert i å høre hvilke argumenter du har for holdningene dine. Hvordan forsvarer du de?

Jeg er sikker på at du har bedre argumenter enn "har alltid vært konservativ"

Skrevet

Jeg føler ikke for å legge ut mine argumenter for og imot akkurat nå. Noen er konservative, og står for verdier andre ikke mener er viktige. Sånn har det vel alltid vært, og sånne forskjeller vil vi sikkert alltid ha.

Hvis du har vært her ei stund, "kjenner" du kanskje meg som bruker nok til å vite "hvor jeg står" i mange ting? Da vet du hva jeg mener, vil jeg tro.

Politikk er egentlig livet. Politikk er meninger om hva vi synes er verdier vi bygger vårt liv på, hvis vi skal se på det helt enkelt.

Så når folk sier de ikke bryr seg om politikk, da er det svada! Vi er omringet av politikk hver eneste dag. I hjemmet, på skolen og på jobben. Politikk er små avgjørelser vi tar, og må ta standpunkt til. Så politikk er noe vi alle sammen bare MÅ ta stilling til, enten vi vil det eller ikke.

Ingen kan være 100% enige i et parti eller en President, men de viktigste sakene kan man jo støtte, og se om man finner dem viktige nok for èn selv til å ville støtte dem fram i et valg, så man har en liten stemme selv i mengden...

Og jeg, jeg er altså konservativ ;o)

Skrevet

Du kunne like gjerne svar :FORDI. Det står i forhold til innholdet i svaret ditt.

Republikanerne HAR ikke gyldige argumenter. Mc Cain har ikke gjort annet enn å rakke ned på Obama de siste ukene uten på noen måte å klare å få frem et budskap om hva HANS politikk handler om, hva tror han på og hvordan kan han forsvare det.

Jeg klarer ikke å forstå deg lengre jeg Northernlights. Selv om jeg har "kjent" deg i 2 år.

Ser du ikke hva som skjer rundt om i verden? Ser du ikke all ondskapen og all egoismen? Ser du ikke at menneskerettigheter blir brutt? Ser du ikke at det MÅ skje en forandring?

Håpet på gode svar fra deg og ble skuffet.

Skrevet

Jeg synes ikke svaret mitt var så dårlig at du skulle bli sååå skuffet.

Ondskapen har forresten alltid vært her. Egoismen er ikke noe nytt heller.

Og jeg har alltid sagt at vi må se inni oss selv før vi ser på vår neste, før vi dømmer.

Skrevet

Men det at ondskapen og egoismen alltid har vært her, er det er godt nok argument i seg selv for at det bør forbli slik?

Er det ikke fantastisk viss vi kan snu om på dette å faktisk gjøre verden til et bedre sted å være i. Med en leder som har verdighet, godhet og intelligens?

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Det er derfor jeg velger den konservative siden, nettopp fordi jeg er for et strengere politi fks.

Jeg synes det må mere midler til innen fks politiet. Kkriminaliteten må bekjempes mye sterkere enn den blir gjort i dag. Det er altfor mye av det, fordi straffene er en liten klaps på hånden. Det er et hån mot de som blir rammet...

Jeg er for strengere straffer for de som dreper, voldtar og begår kriminelle handlinger gang på gang mot forsvarsløse mennesker. Og ja, jeg vet selv hva det gjør med familien når noen blir drept, og fks en rettsak aldri blir satt igang, og morderen får gå fri mens han venter på at saken kommer opp.

Jeg mener sånne saker skal hurtigbehandles, og settes igang innen en viss tid. Ikke 2-3 år.

Det er et eksempel på hva en konservativ velger mener.

Og det synes jeg er både verdig, intelligent og bra.

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Det er derfor jeg velger den konservative siden, nettopp fordi jeg er for et strengere politi fks.

Jeg synes det må mere midler til innen fks politiet. Kkriminaliteten må bekjempes mye sterkere enn den blir gjort i dag. Det er altfor mye av det, fordi straffene er en liten klaps på hånden. Det er et hån mot de som blir rammet...

Jeg er for strengere straffer for de som dreper, voldtar og begår kriminelle handlinger gang på gang mot forsvarsløse mennesker. Og ja, jeg vet selv hva det gjør med familien når noen blir drept, og fks en rettsak aldri blir satt igang, og morderen får gå fri mens han venter på at saken kommer opp.

Jeg mener sånne saker skal hurtigbehandles, og settes igang innen en viss tid. Ikke 2-3 år.

Skrevet

Forresten lurer jeg på hvorfor du er redd for å skrive under med nick, siden du har "kjent" meg i 2 år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...