Gå til innhold

Hjelp! 21 uker på vei og friskt blod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir helt skremt. Var på do nå og det kom litt friskt blod på papiret. Jeg har forranliggende morkake men har ennå ikke opplevd friskt blod. Vi hadde sex for to dager siden så det er ikke pga sex.

Noen som har hatt det og er det farlig.

Samme som 2.trimester

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke hatt det men har du ringt legaevakta eller føden?

Skrevet

Ja, ring legen eller fødeavd for en sjekk du.

Masse lykke til:)

Skrevet

Da jeg var 23 uker med gutten min så fikk jeg en blødning, og ble sendt til ultralyd på føden. De måtte lete leeeenge med ultralyden men fant til slutt ut at morkaka lå med en liten flik over livmoråpningen og den hadde fått seg en lliten løsning.

Jeg ble innlagt på observasjonsposten for gravide, lå der i 5 dager uten flere blødninger. Så da ble jeg sendt hjem med beskjed om å holde sofaen i resten av svangerskapet. Dersom jeg var veldig aktiv risikerte jeg å få kraftige kynnere som ville gi mer blødning, som igjen kunne skade barnets næringstilførsel og flere blødninger kunne også irritere livmora slik at den startet med rier. Jeg fikk aldri flere blødninger jeg altså, men av andre årsaker så måtte gutten min alikvel komme ut en del for tidlig.

Så mitt råd til deg er å ringe sykehuset og få deg en ultralyd, på ett bra ultralydapparat. Husker nå at vi måtte bytte ultralydapparat, for dem som var på føden viste ikke nok detaljer. Og for all del, uansett årsak så må du bli sykemeldt og ta det med ro!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...