Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag for å få en helseattest, og tenkte jeg skulle benytte muligheten til å få høre hjertelyden til den lille. Jeg vet det er tidlig (er bare 13+0), men hadde et lite håp om at han skulle finne den. Hører jo om alle som finner den allerede i uke 10.

Men legen min klarte ikke å finne noen hjertelyd. Han sa han trodde kanskje han fant et ekko av den en gang, men han var ikke sikker. Og jeg som hadde gledet meg sånn. Muff.

Men det positive med dette, er at jeg heldigvis ikke ble mere bekymret av at han ikke kunne finne hjertelyden. Selv om jeg ikke kjenner noe som helst til graviditeten lenger, har jeg tro på at dette skal gå bra :) Ihvertfall er det det jeg prøver å overbevise meg selv om... :P

Ha en fin helg, jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor fant heller ikke hjertelyden på min lillegutt i magen når jeg var 13 uker. Legen fant den heldigvis når jeg tok en ekstrasjekk i uke 16. Selvom jeg ble fortalt at det er normalt å ikke finne den så tidlig, må jeg innrømme at jeg ble noe bekymret. Alltid kjedelig når man har forventet seg å høre den :) Men da kan du glede deg til neste kontroll!!!! Lykke til!

Skrevet

Derfor er jeg glad for at noen jordmødre ikke anbefaler/nekter å lytte etter fosterlyd før uke 16:)

Selv om man tror man kan takle det, hvis de ikke finner. Får man jo tanker i hodet. Så vi ventet til vi kom til jordmor i uke 17. Og der kom fosterlyden klart og tydelig:)

Skrevet

Hehe.. ja, jeg skulle nok hørt på advarslene ja :)

Men gjort er gjort. Og har egentlig troen på at alt er bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...