Melkedrøm Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Har ei "venninne", som jeg ikke har så mye kontakt med lenger. Bor langt fra hverandre, snakker nesten aldri sammen lenger, og jeg føler vi ikke har noe til felles heller. Har sett henne kanskje 3 ganger de siste 5 årene.. Hun er veldig grei, det er ikke det- men vokst litt fra hverandre føler jeg. Da jeg fikk lille jenta mi for 8 mnd siden fikk jeg hverken gave, kort eller dåpspresang- i og for seg helt greit det da det er helt frivillig, men må jo innrømme jeg syns det hadde vært utrolig koselig å fått en av delene Vet hvertfall at jeg hadde sendt henne en hilsen og en liten ting om det hadde vært henne. Vel, før høstferien spurte hun om vi ikke kunne ta oss en tur til henne, (og i en slik invitasjon leser jeg da at vi blir bedt til å bo hos henne) men så kom fortsettelsen: det var ledig på hotellet! (hvor hun jobber..)Vel, vi hadde hverken tid eller råd til å reise på hotell ferie, så det ble ikke noe av. Nå ikveld derimor ringte hun, og jeg som var sikker på hun ringte for å si hun var gravid, fikk litt bakoversveis da hun ringer for å invitere seg og samboeren sin til oss. Jeg hadde ikke hatt noen verdens ting imot besøk heller, hvis det var snakk om en svipptur innom for å hilse på- men neida de hadde tenkt å ligge over fra søn til ons.. Jeg er en person som liker å ha det stille og rolig, og da barna til samboeren min kommer den helga føler jeg hvertfall ikke for å drive hotell utover den neste uken . Hvertfall ikke med tanke på at hun skulle ha oss inn på hotell da hun ba oss.. Tror jeg kommer til å si at det hadde vært kos å møttes igjen, men at de da kanskje kan finne seg et annet sted å bo. Er jeg da urimelig??? Vesla her er foressten 8 mnd og er helt i hundre hele dagen, så jeg har egentlig mer enn nok med henne, om jeg ikke skal underholde de også.. Huff, jeg høres fryktelig sytete ut pga litt besøk, men føler meg helt innvadert..
Tigerjenta_ Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Hvis du ikke føler at dette er ei "vennine" lenger og at dere ikke har noe til felles ser jeg ikke helt hvorfor du vil ha henne på besøk i første omgang(?). Og det andre som er litt rart er jo at du på død og liv ikke vil ha henne i ditt hus når hun kommer, men ble litt "snurt" fordi dere ikke ble bedt som overnattingsgjester i din "vennines" hus da dere spurte om og komme til dem.
Kåre Moradi Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Du er helt sikker på at hun ikke hadde tenkt å la dere bo gratis på hotellet? Jeg har selv jobbet på et overnattingssted og der fikk jeg ha familie boende gratis en gang....Det ville i allefall ha forandret hele problemstillingen
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 kan du ikke bare si at du foretrekker om de bor på hotell mens de er her og om hun rynker på nesen av det så er det jo bare og understreke at hun foretrakk det samme når det kom til å ha dere på besøk
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Hadde nok også på en vennlig måte fortalt at du gjerne vil at dere skal møtes mens de er i nærhet, men at du dessverre ikke har mulighet til å ha de boende hos dere i flere dager.. Dessuten så ble jo dere også bedt om å bo på hotell når dere ble invitert, så hvorfor skal hun da kunne ta seg til rette med å invitere seg selv til å bo hos dere?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 vet du hva.. da tror jeg faktisk jeg hadde sagt til henne at "jeg synes det er utrolig koslig at dere kommer, men må beklage at pga praktiske grunner så kan dere desverre ikke overnatte hos oss! Dere kan jo sove på hotell xxx? Gleder meg til å treffe dere...
Melkedrøm Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2008 Tror nok ikke det nei. Jeg og sambo var å spiste på resturanten hvor hun er daglig leder da vi var der på besøk for lenge siden, og vi spiste å drakk godt å kosa oss vi men det hun var mest opptatt av var om hun klarte å selge den dyreste vinen hun hadde på huset til oss. Fikk vi noe vennerabatt på middagen? Ikke et øre.. Og jeg har selv jobbet på hotellet så jeg vet at det ikke hadde ruinert budsjettet der hehe.
Melkedrøm Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2008 Det hadde jo vært kos å møttes igjen, derefor vil jeg jo gjerne at hun kommer på besøk. Men jeg synes det blir litt voldsomt å be seg selv til å ligge over så mange netter. Ble heller ikke snurt fordi vi ikke fikk ligge over hos henne, men synes det er en rar måte å be oss på. Ser du skriver "da dere spurte om og komme til dem", vi ba oss aldri dit- hun ba oss, og jeg tror nesten det var for å øke omsetningen på hotellet den helga hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå