wirre;o) Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Er litt usikker på hva som faktisk oppfattes som det, eller hva andre legger i det.
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 At man dømmer og eller diskriminerer folk ut fra hudfarge/"rasetilhørighet", typisk i negativ retning. Personlig ville jeg ikke kalt det rasisme når noen sier diskriminerer mot muslimer (eller folk som ser ut som det), selv om jeg egentlig ikke synes det noe bedre grunnlag å diskriminere på.
wirre;o) Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2008 Er det rasisme å ikke være positivt innstilt til annen manns religion?
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Det er forskjell på å ikke være positivt innstilt og å diskriminere negativt for eksempel i ansettelse på grunnlag av religion. Det å diskriminere på grunnlag av religion synes jeg er like ille som å diskriminere på grunn av legning eller hudfarge, men jeg ville ikke kalt det rasisme. Folk må forøvrig synes hva de vil så lenge de oppfører seg skikkelig.
prego Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 rasisme.. diskriminere med grunnlag i hudfarge og BARE hudfargen.. men med hudfarge kommer sikkert enn viss forventning til oppførsel også.. vanskelig det dær.. vet bare at jeg kan være skeptisk til de med som kommer fra andre kulturer, feks dær de har helt annerledes kvinnesyn enn her i Norge.. har ingenting med hudfargen å gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå