Girl Next Door Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Hørt at det er vanlig å gå over termindatoen med førstefødte. Har termin den 16. desember. Noen som har erfaring eller vet om hva som stemmer? Litt rart at om det er aller mest vanlig å føde over termin som jo er på 40 uker og 3 dager, så bør vel dette korrigeres..?
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 mange mener at man går over tida når man er førstegangs. Jeg tror det er veldig individuelt. nå er alt fra uke 38-42 normalt i et svangerskap. man regner et snitt på 268 dager, men man er ikke på overtid før man er i uke 43. selv hadde jeg termin 8. okt og sitter her på - 2 dager, men er ikke på overtid før om ytterligere 12 dager iflg de som kan dette. jeg er førstegangs og veldig mange av mine venninner gikk over tida første gangen.....så sant de ikke røyker e.l. (da føder man gjerne før tida)
casandra1980 Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Vet ikke hva som stemmer,men fikk min første 13 dager før tiden..,men da er det jo beregnet ut i fra ultralyd.Det var en stor plugg på nesten 4 kg.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 jeg gikk 10 dager over med første mann. Er spent denne gangen, er veldig forberedt på å gå over, prøv å vær det du og! ellers blir det veldig tøfft, ble rett og slett lei meg når ingenting skjedde.. for jeg var jo sikker på det skulle skje FØR! nå har jeg termin 24 april, og forventer å føde i slutten av april/beg av mai.. det er min erfaring;)
Plutselig_gravid Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Fødte 19 dager over menstermin - 18 dager over ul termin med førstemann. Kraftig plugg på 4,2 kg. Kuttet aldri røyken helt ut den gangen, men holdt meg innenfor en grense på max 5 for dagen. (Hvis det skulle ha noe å si på graviditetslengde) Denne gangen håper jeg virkelig ikke at jeg går så lenge på overtid. De siste 14 dagene virket lenger enn hele svangerskapet til sammen med førstemann Og jeg har kuttet røyken:) :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå