Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Når jeg var liten kalte bestefaren min meg en Strople Sara. Jeg trodde det var et "vanlig" kallenavn. Altså at alle vet hva en strople sara er. Men mannen min sier at det ikke er noe. At det bare var noe min bestefar fant på? Såh, vet dere hva en strople sara er?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 ehhh... nei. Nok en gang må jeg si meg enig med din kjære altså *knis*
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Seriøst? jeg har alltid trodd det var en greie. Kan dette forklare hvorfor folk ser rart på meg når jeg sier "Hun er litt strople sara" ? det er foresten en "gutte jente" type klatre i trær, bustete hår og gjørme på buksa.
Sjokoladekaka Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 hehe.. har aldri høyrt det, men då er/var eg det;) Eg fikk høyre at eg hadde "rasebein". Og eg var visst ikkje einig i det. Men det betydde visst at eg kom til å bli god til å springe;) Og blei vel det også. Kjapp, i alle fall;)
fumlis og skrikerungene Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Kan det være deres landsdels versjon av ruske-sara? Mamma fikk fnatt da jeg bestemte at min kjære datter skulle hete det, for da ville hun jo bli kalt ruske-sara og det var helt forferdelig! Jeg hadde aldri hørt det før og tenkte at det var noe fra gamledager, men hun har blitt kalt ruske-sara både titt og ofte. Jeg tenker også litt sånn tomboy,ja.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg vet om en som ble kalt raske-sara, det er visst betegnelse på en som er flink til å løpe det også
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #11 Skrevet 10. oktober 2008 Hi hvor i Norge kommer du fra. Vestlandet?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #14 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er fra litt utenfor Stavanger og følte at det var noe jeg hadde hørt noen gamle si.... men det kan være jeg tøyser.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #17 Skrevet 10. oktober 2008 Kan du ha aner fra Ryfylke? Det demrer at noen sa det der i gamle dager.
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #18 Skrevet 10. oktober 2008 Tviler jeg sterkt på, ikke som jeg vet ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #19 Skrevet 11. oktober 2008 Uttrykket Strople-Sara har eg høyrt brukt av og til her på Sunnmøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå