Gå til innhold

Dere vet hva en Strople Sara er ikke sant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var liten kalte bestefaren min meg en Strople Sara.

Jeg trodde det var et "vanlig" kallenavn. Altså at alle vet hva en strople sara er. Men mannen min sier at det ikke er noe. At det bare var noe min bestefar fant på?

Såh, vet dere hva en strople sara er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehhh... nei. Nok en gang må jeg si meg enig med din kjære altså *knis*

Skrevet

Seriøst? jeg har alltid trodd det var en greie. Kan dette forklare hvorfor folk ser rart på meg når jeg sier "Hun er litt strople sara" ?

det er foresten en "gutte jente" type klatre i trær, bustete hår og gjørme på buksa.

Skrevet

Har jeg aldri hørt heller....:P

Skrevet

hehe.. har aldri høyrt det, men då er/var eg det;)

Eg fikk høyre at eg hadde "rasebein". Og eg var visst ikkje einig i det. Men det betydde visst at eg kom til å bli god til å springe;) Og blei vel det også. Kjapp, i alle fall;)

Skrevet

Kan det være deres landsdels versjon av ruske-sara? Mamma fikk fnatt da jeg bestemte at min kjære datter skulle hete det, for da ville hun jo bli kalt ruske-sara og det var helt forferdelig!

Jeg hadde aldri hørt det før og tenkte at det var noe fra gamledager, men hun har blitt kalt ruske-sara både titt og ofte.

Jeg tenker også litt sånn tomboy,ja.

Skrevet

Jeg vet om en som ble kalt raske-sara, det er visst betegnelse på en som er flink til å løpe det også

Skrevet

Hi hvor i Norge kommer du fra. Vestlandet?

Skrevet

Jeg er fra litt utenfor Stavanger og følte at det var noe jeg hadde hørt noen gamle si.... men det kan være jeg tøyser.

Skrevet

Kan du ha aner fra Ryfylke? Det demrer at noen sa det der i gamle dager.

Skrevet

Uttrykket Strople-Sara har eg høyrt brukt av og til her på Sunnmøre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...