Gå til innhold

når begynne å bruke gravid belte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

husker ikke fra sist gang. Men er vel ikke noe poeng før livmora kommer opp over symfus??? og når er det igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Leste innlegget nå..

Der er kanskje lurt å unngå å kjøre selv på slutten ser jeg.. ihvertfall hvis en har kollisjonspute. Men den komforten gravidbeltet gir er jeg litt gla for. Så finner jeg igjen mitt fra forrige gang så bruker jeg det. Men tror ikke jeg kommer til å kjøpe nytt, siden det ikke har noen virkning.

Takk for infoen

Skrevet

takk for info, da kommer jeg nok ikke til å stresse med å finne det frem iallefall, får i såfall vente til det blir ubehagelig med bare bilbelte.

Skrevet

Jeg kommer nok til å begynne å bruke det beltet nå om ikke lenge uansett... Føler meg uansett mye tryggere med det! jeg vet Trygg Trafikk sier det ikke har noen virkning, men jeg kræsjet i uke 21 da jeg gikk med guttungen og jeg brukte gravid-beltet... Kan Trygg Trafikk garantere 100% at ungen hadde klart seg uten gravidbelte?? Kjente det godt i hofta og bekkenet for å si det sånn...

Skrevet

Jeg har brukt det gjennom hele svangerskapet med min første,og nå har jeg 6 uker igjen med min andre og dropper ikke det beltet bare pga den testen.

Jeg var nemlig i nesten-krasj for ca 2 mnd siden i en bil jeg ikke hadde det beltet i,fikk beltet trykket inn i magen,og det var fare for at morkake skulle løsne og alt.

INGEN skal komme her og fortelle meg at det hadde skjedd om jeg hadde hatt på meg gravid beltet mitt.

Tror ikke Trygg Trafikk har tatt alle faktorer med i sine tester,så for meg er den helt uvesentlig,er så mange momenter i et svangerskap man må ta hensyn til.

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

Kanskje på tide å hente mitt opp fra kjelleren?

Brukte det hele sist svangerskap og nå er jeg i uke 17. Vet jo aldri hva som kan skje ute i trafikken så bedre føre var :)

Skrevet

da jeg kjøpte mitt belte i uke 17 sist svangerskap, spurte damen i butikken hvor langt jeg var på vei...

hun sa det var viktigest å bruke dette belte de 3 første mnd, så hun syns jeg kjøpte det veldig sent...

men, mer enn det hun sa vet ikke jeg....

neste gang skal jeg iallefall bruke det fra dag 1, så er jeg sikker...

Skrevet

Jeg har brukt det siden dag 1, å jeg har tro på at vist jeg skal være uheldig å krasje så har babyhen bedre sjangse med det belte enn med kun det vanlige belte.

Skrevet

Det viktigste her med tanke på sikkerheten er jo at det styrer beltet bort fra magen, men det gjør det jo ikke når de har utført krasjtester med det. Det er rett og slett altfor svakt i de sterke kreftene som er i sving i en kolisjon/bråbrems. Hadde det styrt beltet bort fra magen hadde det ikke vært godkjent, da utstyr som endrer utgangspunktet til bilbeltet ikke er lov, og det hadde vært tatt av markedet. Jeg brukte det for hver eneste meter jeg kjørte forrige gang jeg var gravid fordi jeg hadde et håp om at det kunne være til hjelp, men når det vier seg at det ikke er det er det ingen grunn til å gå rund tog tro noe annet. Synd, for syns vi burde ha rett på å kunne beskytte barnet i bilen også¨når det ligger i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...