Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort bakgrunns info: Jeg er oppvokst med en psykisk mishandling av min far. Trusler som hvis du ikke gjør sånn så slår jeg deg i hjel, skal ommøblere tryne ditt, hørte jeg bli sagt til min mor, ovenfor meg var det alltid så skal jeg banke deg, fikk aldri noe spesielt måtte jobbe for ting for å få noe, min lillebror fikk alt. Mor ble sterk og kom seg ut av forholdet, da begynte det med meg, fikk høre hvor udugelig menneske jeg var, hore som min mor, han skulle banke meg, gjøre livet surt for meg. Til og med truet med om hvis ikke jeg gjorde som han så skulle han anmelde meg til barnevernet fordi jeg er en dårlig mor.

Jeg har kuttet han helt ut, orker han ikke. Han bryr seg heller ikke seg om mitt barn, bror min sitt overøser han med gaver. Barnet mitt har nettopp hatt bursdag, det har ikke kommet et eneste kort eller telefon fra min fra til henne. Han vet nemlig at det er det som sårer meg mest.

Så nå sitter vi her med innvitasjonene har ikke lyst å sende den innvitasjonen med min fars adresse. Men jeg vet at hvis jeg ikke gjør det så begynner helvete igjen. Synes dette er fryktelig vanskelig.

Innvitere en person som gjør meg syk (sist møte ble jeg sykemeldt en uke pga betennelse i nakken) på den dagen som skal være en av de mest lykkelige i mitt liv.

Hva skal jeg gjøre?

Sende innvitasjonen og håpe at han ikke kommer, hvis han kommer så får jeg Psyke meg opp i god tid i forveien?

Eller drite i å innvitere han og ta den dritten som kommer da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst! Hadde ikke tenkt meg om engang jeg, hadde IKKE bedt han.

Hvorfor la han drive på sånn med deg?Drit fullstendig i mannen.

Syns ikke han har gjort seg fortjent til å komme i bryllupet ditt!

Skrevet

Ut i fra det du skriver her ville jeg ikke vurdert å invitere ham engang....

Skrevet

Ikke inviter han! Du skal ikke bruke dagen din på å gå rundt å være nervøs for hva han kan komme til å si eller gjøre...

Det kan jo ikke sammenlignes, men jeg har en onkel som er alkoholiker og blir veldig voldelig og stygg i munnen når han drikker... han er IKKE invitert til oss nettopp fordi dette er vår dag og ikke en dag han skal få muligheten til å ødelegge!

Lykke til!

Skrevet

hvis du har kuttet han ut hvorfor gidde? nei, det er bare tull å invitere han då.. skjønner det er vanskelig og det gjør vondt, men vil du virkelig ha han der hvis han kommer til å ødelegge hele dagen? uff.. stakkars deg.(

Skrevet

HI her....

Det er jo pappan min selv om jeg har kuttet han ut er det et sårt punkt i livet mitt.

Om jeg innviterer han så er det jo ikke sikkert han ønsker å komme. Det er ganske mange fler på mammas side enn det er på hans. De vet hvordan han er og det vet også mine til kommende svigerforeldre. Han er feig og verden falskete når han vet at han kan miste ansikt. For det er farlig det.

Ønsker å innvitere han for å vise at jeg er sterk (noe jeg egentlig ikke er), kommer han så er det bare for noen timer, kan jo skygge unna han. Han blir heller ikke plassert ved siden av meg. Kommer han ikke så er det heldigvis helt greit. Men iviterer jeg han ikke så kommer det til å bli et sant helvete for oss alle. Sprer rykter på hvor hjernevasket jeg har blitt av min mor så han ikke ble innvitert til sitt datters bryllup. For de som ikke kjenner han som vi gjør synes han er verdens hyggeligste person, også litt sånn halvveis næringskjendis. Alle i omkretsen der jeg bodde før vet hvem han er..(har flytta).

Det er vanskelig det her. Det er ikke bare å kutte ut.. Da må jeg virkelig møte konsekvesene...

Skrevet

jeg syns faktisk du skal innvitere han jeg,men ikke prate så mye med han hvis han kommer. han trenger ikke sitte mved deg,eller din datter. sett han ved siden av noen sære tanter eller andre som er litt krasse i kjeften:-) hadde jeg gjort:-)

men jeg hadde ikke latt være å be han,for jeg er i grunn litt egoistisk,og hadde ikke vilt han skulle får noe dritt på meg som han kunne spredd rundt omkring.

lykke til på den store dagen din,håper dagen blir super:-)

• 5 uker senere...
Skrevet

Ja nå har jeg sendt invitasjonen... Han har ikke svart. Ikke takket for invitasjonenen heller. Sa surt til broren min at han synes det var helt tett at jeg ikke inviterte kona hans (har heller ikke invitert mammas samboer heller) skal bare ha de nærmeste nærmeste på dagen. Sende en sms her om dagen om han hadde tenkt til å komme pluss et annet spørsmål, han svarte da bare på det andre, når jeg så sendte en ny sms og hva med bryllupet? Jeg venter fremdeles....

Det er så frustrerende.. Kan han bare ikke si nei eller hva, så vet jeg hvordan jeg skal forholde meg til han. Eller slippe å tenke på han..

• 2 uker senere...
Skrevet

Hi her...

Nå har svaret kommet. Han ønsker ikke å komme pga forskjellige grunner som han ikke ønsket å fortelle meg.

Synes det egentlig er ganske trist jeg. Men nå vet jeg hva jeg har å forholde meg til. Og et par mnd å komme over skuffelsen. Trodde ikke at jeg skulle reagere på denne måten.

Skrevet

Skjønner at du blir skuffet og lei deg, men prøv å se det fra den positive siden - nå slipper du å tenke så mye på om du må snakke med ham den dagen, eller kan klare å holde avstand. Som du skrev tidligere så ville du vise at du er sterk og kan heve deg over ham ved å invitere ham, og han har så absolutt fått muligheten. Så sannsynligvis så er det hans redsel for å tape ansikt som gjør at han ikke tør å komme.

Lykke til med de siste forberedelsene og selve bryllupet!!

Skrevet

Hi her.

Dette blir bare værre og værre. Har fått kjeft av både tante og et søskenbarn i dag.

Jeg har benyttet meg av å skrive hvordan jeg føler det på Facebook. Bare at jeg var skuffet over at pappa ikke ønsket å komme i bryllupet.

Det har blitt helt feil. De mener at jeg er egoistisk og barnlig for at jeg bare har bedt foreldrene mine ikke steforeldrene mine til middag etter vielsen.

Skal ha en vennefest etterpå hvor min kusine var bedt. Hun har nå trekt seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...