Gå til innhold

14-15 mnd Hva drikker de av? Flask , Kopp elr glass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å slutte med flaske nå, Men han klarer ikke drikke av glass blir bare gris, hva gjør deres små? og evt hvilken kopp bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Milla drikker av glass og tutekopp vi kjøpte på Boots (tutekopp med myk tut) Hun har aldri brukt flaske.

Skrevet

Min er 17mnd, men jeg tar meg friheten til å svare allikevel.

Hun har aldri villet drikke av flaske så vi starten med tutekopp tidlig. Hun drikker fremdeles av dette. Nuk sine er veldig gode, men de har ikke ventil slik som endel andre har, avent sine er helt ok. Hun bruker mam i barnehagen, men jeg har inntrykk av de er ganske like som avent. De har ikke håndtak da, og jeg synes at håndtak gjør det greiere.

Ellers driver hun å øver på å drikke av vanlig glass. Vi begynte så smått å øve når hun var 13-14 mnd, og nå er hun ganske flink, men jeg må vokte henne med falkeblikk og sitte sammen med henne hele tiden når hun skal drikke av det for ellers snus det rett på hodet.

Skrevet

åh :) så flink da:D Griser hun ikke heller? drikker hun melk fra tutekopp?

Skrevet

Glass blir bare søl her i huset og...

Hun drikker av tutekopp eller flaske..

Hun kan også drikke av vanlig vannflaske med sportstut eller barnetut...

Har MAM og Aventkopper...

MAMkoppene er tunge å drikke av, så de er ikke så mye i bruk...

Skrevet

Hun holder ikke glasset selv da - det gjør vi - men da griser hun ikke:o) Tutekoppen holder hun selv og da griser hun ikke når hun drikker...men hun griser ofte med vilje, he he;o) Veldig genial den koppen fra Boots syns jeg:o)

Skrevet

Ja den kjøpte jeg også hin dagen:) Den er genial, men jeg var så dum at jeg tok drikki oppi første gang han prøvde den, og etter det har han vært vanskleig :)heheh(likte ikkje drikki) Men får prøve med noe goodis oppi:D Hva er det romme til egentlig?

De er jo spindyr 60kr for en:O hehe

Men bruker du disse til alt av drikke? melk også?

Skrevet

snuppa e 13mnd.. hun drikker av flaske og tutekopp og noen ganger øver vi me glass, vi holder, men det blir litt gris..

Skrevet

Gutten vår drikker av glass/plastkopp til mat, og tutkopp om han er tørst ellers.

Han er 16 mnd nå, men begynte med glass for noen mnd siden.

Han har kun brukt flaske til vann, og aldri til måltid.

Vi bruker tutkopper fra Avent. Er veldig fornøyd med de :)

Skrevet

Bruker både tutkopp, vanlig kopp og glass. Ved vanlig kopp eller glass, hjelper vi til, for å unngå at det blir søl. Men hun klarer fint å drikke av dette selv, selv om hun det hender hun heller litt for fort. Og drikker hun selv, er vi rask med å ta fra henne glasset eller koppen, ellers begynner hun gjerne å leke med den etterpå.

Skrevet

avent kopp får småen her. Hender han får vanlig plastkopp (Ikea sine) men han søler bare, med eller ikke med vilje (begge deler) Men tenker om en mnd el noe til så er det ikke mye tutekopp lenger.

Bruker ikke den anti søl delen, da for den kommer det jo ikke noe ut av.

Skrevet

min lille er bare 13 mnd, men drikker nå bare av glass (noen ganger plastikk glass da..) Drikker selv, er kjempeflink. De har begynt med det i bhg også. Spiser youghurt selv også.. =)

Skrevet

Lillebror er 14 mnd, bruker tuttekopp. Har ikke begynt med vanlig glass enda. Han har aldri tatt flaske.

Skrevet

Jeg har bare hatt vann i den så langt. han har en egen "melkekopp" som han vet det skal være melk i:)

Det rommet kan du ha frukt oppi,rosiner eller noe annet smått når dere er ute på tur....:)

Skrevet

Vi sluttet med flaske når vi sluttet med melk som eget måltid. Altså har han brukt tutekopp når han har drukket vann og når han har drukket melk til måltider. Non spill tutekopper er geniale!!

Skrevet

Mini drikker fra tutekopp eller glass. Han er blitt veldig flink til å drikke fra glass, vi tar lite oppi pr gang og må passe litt på at han ikke snur det på hodet etter e slurk og slik ta, men ellers søler han lite. Måtte øve på det da vi reiste bort engang og hadde glemt tutekoppen, nå brukes tutekoppen til å ha stående så får han glass til måltider og slikt.

Skrevet

Frøkena her drikker av plastkopp/glass selv. Det har hun gjort en god stund nå.

Skrevet

Ho får ei flaske med melk om kvelden, så har ho tutekopp med vann tilgjengelig heile dagen (ho liker forøvrig lunken drikke). Me gir glass til måltid, men da får ho hjelp. Ho drikker også av slike imsdalsflasker sjølv. (veit ikkje kva den type tut er kalla)

I barnehagen så sa dei at me skulle sende med tutekopp eller flaske om ungen drakk av det. Så da tok eg ein spansk ein og lar dei gi ho av vanlig glass og trene ho.....frekke mammo.

Skrevet

Jenta vår er snart 15 mnd og nektet alltid å ta flasken da hun var helt liten baby. Men glass blir det søl av enn så lenge. Så her er det tutekoppen i forskjellige utgaver som gjelder.

Skrevet

Minien vår drikker av glass... og har gjort det siden rett før han fylte ett år! De første gangene var det veldig komikk da han helte alt ut på en gang, men tok ikke så mange dagene før han skjønte hvordan det sku gjøres. Nå er det veldig sjelden grising, da gjør han det somoftes med vilje... Han er snart 16 mnd :)

Skrevet

Han har drukket av kopp/glass siden han var 10/11mnd. Bruker bare tutekopp i vogn og seng. Har aldri gitt flaske.

Skrevet

Knøttet drikker av tutekopp, eller fra glass med sugerør. Øver på å drikke av glass, men foreløpig er det ikke noe særlig suksess.

Skrevet

Han drikker av glass. Har blitt skikkelig flink! "Hold med begge hender" minner vi han ofte på, men han er så flink atte.

Da han begynte i barnehagen følte jeg først at vi måtte ta noen skritt tilbake, siden de drikker av tutekopp der. Men det er egentlig veldig greit - da har han lært seg det også(har aldri villet drikke av flaske el.l.), slik at hvis han sitter et sted jeg ikke ønsker mulig søl, kan han få en tutekopp med melk(Avent).

Forøvrig bruker vi de minste Imsdalflaskene til vann, da kan han drasse dem med seg rundt, evt ha den i senga når han har feber og blir tørst på natta. Det er nemlig en genial innretning på disse flaskene som gjør at det ikke renner noe ut av dem! Anbefales på det varmeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...