Gå til innhold

Er det noen som har hund her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1835

NKK planlegger å kutte ut èn av to utstillinger nord for trondheim, og heller rullere slik at det blir annethvert år i Tromsø og Harstad. Ikke bra mener jeg, og flere med meg, bla reduserer dette muligheten for øyelysing til èn gang i året, om man ikke reiser ens ærend til spesialist "sørpå", for vi har ikke spesialister som gjør dette her, så de fleste lyses på utstilling. Ikke alle har mulighet til å reise 100-150 mil for å komme seg på utstilling, så å kunne beholde to utstillinger i året her gjør det faktisk mulig å å delta aktivt med utstilling og hevde seg, uten å ruinere seg, måtte ta seg fri, bruke tusener på fly osv. Så skriv under, enten du vil beholde utstillingene nært ditt hjem, eller bare vil støtte oss her oppe i nord. =))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg virkelig den eneste hundeeieren her?

Skrevet

Jeg er også hundeeier. Men stiller ikke ut. Til oppdretters store fortvilelse ( hun er vist veldig bra- hadde henne på en valpeutstilling og fikk veldig gode kritikker ( heter det det?))

Jeg er enig med deg i at det er viktig og øyelyse, men det er vel i all hovedsak oppdretters ansvar.

Uansett: det må jo være ett marked for å avholde disse utstillingene der oppe i nord.

Skrevet

Om man stiller selv eller ikke er jo opp til hver enkelt, ikke sikkert at jeg begynner med utstilling, sånn sett. Men bla for å opprettholde god avl er det viktig at man har flere muligheter for å få bedømt hundene. Og det er jo trist om det blir slik at vi her i nord må sørover både for å stille, og for å få rene raser (i ytterste konsekvens).

Skrevet

men er det nok utstillere der fra før, siden de mener det kan kuttes ut en i året?

Skrevet

Ja ærru gærn. Det er påmeldt godt over 1000 hunder på utstillinga i Tromsø neste helg (hørte noen si 1350, men er ikke sikker på det tallet, har ikke oversikt). Og vil da påstå at det er rimelig mange, sett i forhold til innbyggertall her, og antall aktive utstillere. Og enda er det bare et halvår siden siste utstilling i Harstad. Men jeg er redd for at mange slutter om det blir bare èn i året.

Skrevet

Enig for oss som virkelig er interessert er dette for jævlig. Da kan de heller kutte en i Oslo. Vi må reise nok langt som det er. Det tenker de ikke på når de synes det er vanskelig å organisere så langt borte. Nei Harstad og Tromsø burde bestå, bare at Harstad skulle ha vært i Bodø!

Skrevet

Er så enig Skorpionfruen!

Måtte sjekke, det er påmeldt 1500 hunder, og det er normalt påmeldingstall. Vil påstå at det er grunnlag nok i massevis.

Skrevet

Ja er du gal. Hele Harstad og Tromsø er jo booket et år i forveien. Prøv å skaff deg et hotellrom en uke før du, det er bare å glemme. Blir så forbannet når alt i nord skal fjernes, og sånne idoitiske bemerkninger om at folk fra sør med stygge hunder reiser til nord for å sanke cert sier vel mer om dommerne enn stedet! Det er jo de samme som dømmer i nord og sør. Nei først så har vi i nord to vinter utstillinger, den mest ugunstige tiden så skal de ta fra oss en fordi det er tungt å administrere. Blir svett jeg!

Skrevet

Hehe, ikke sant!

Prøvde å skaffe hytte/hotellrom/whatever for tre uker siden: nix. Alt er booka. Skal bortover å hilse på oppdretter som stiller sine der (både mamman og pappan til Vargar, så det blir gøy). Selv er Vargar både for liten, og foreløbig ikke fullt ut mann, så krysser for at vi kan stille til våren. =))

Nei er trist, alt skal sørover. Ja til en fri Nord-Norsk stat sier jeg bare. Så kunne vi styrt og ordna sjøl, får jo ingen goder av å bo her.

Skrevet

Dytter litt jeg, i tilfelle det er fler som vil sette bumerket sitt på lista =))

Skrevet

har skrevet under, og sendt mail til nkk.

det er grunnlag i massevis for di 2 utstillingene som er i nord, vi bokker alltid hotell 6 mnd i forveien, hvis ikke er det nesten umulig

Skrevet

Flott, kjempeviktig for hundemiljøet her nord. =))

Og ikke bare i Norge, utstillere fra finnland og sverige kommer også heller hit fordi det er kortere å kjøre for mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...