Gå til innhold

Hjelp meg her litt jenter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok.. Først litt "historie"...

For 16 dager siden glemte jeg en av p-pillene mine.. (ammetåke) Noe som resulterte i at mensen startet, men jeg tok pillen jeg hadde glemt når jeg oppdaget det og fortsatte på pillebrettet.. Går på cerazette..

Mensen varte i 1 uke med blødninger og så 1/2 uke med spotting..

Tenkte så ikke noe mere på det hele. Så for to dager siden hadde vi sex.. Tenkte fortsatt ikke noe på den pilleepisoden...

Også i dag når jeg skal på do, oppdager jeg blod i truseinnlegget.. Tenkte at jaha.. Fortsatt ikke helt ferdig altså... Og tar på et bind, bare for sikkerhetsskyld...

Neste gang jeg skal på do, så har det ikke kommet mere.. Og da slår det meg... Kan dette være en festeblødning??

Har en datter på snart 9 månder, og hadde også en festeblødning når jeg ble gravid med henne...

Så da blir spørsmålene mine...

-Hvor lang tid tar det før en evnt. graviditet vil vises på en test? (Da jeg ble gravid sist, så var det såppas planlagt at jeg tenkte ikke på å teste før jeg evnt mistet mensen... Gikk faktisk 2 uker over tiden før jeg testet også..)

-Siden det gikk 14 dager siden pillemissen til sex, skulle jeg ikke da vært beskyttet igjen?

Noen som kan hjelpe?? :)

Jeg har lyst på en til, så ingen krise sånn sett, men likevel.. Ikke akkurat helt planlagt, iom at jeg hadde keisersnitt og ble bedt om å vente en stund..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en test kan vise positivt 12-14 dager etter sex.

Og i pakningsvedlegget til cerazette står det vel at du må bruke ekstra prevansjon 7 dager etter at du har glemt pille, så du skal i teorien være safe.

Skrevet

Takk. :) da satser jeg på det.. Intil videre i allefall..

Skrevet

Hvis du leser pakningsvedlegget, så finner du nok svaret...

Om du har brukt pilla i sju dager eller mer før du igjen hadde sex, skal det være trygt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...