Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Ser det er en voldsom diskusjon her i dag vedrørende Steinerpedagogikk og menneskene som velger/ikke velger det. Kjenner mennesker som har passet inn og mennesker som absolutt ikke har passet inn i systemet. Og sånn er det vel med det vanlige skolesystemet også. Det jeg vet lite om er hva slags utdannelse Steiner-lærere og pedagoger egentlig har. Er det vanlig lærerutdanning med kursing innen Steinerpedagogikken eller er det egen utdanning for dere som jobber med det?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er ikke steinerlærer eller pedagog. Men uten at jeg vet noe mere om det er det en ganske lang tilleggsutdannelse. Jeg tror 3 år. De har også leger og de har 1 års tilleggsutdannelse.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Langt fra flertallet av lærerne i st.skolen har hele denne utdannelsen.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Mener du at det er 6 års utdannelse for å bli lærer i Steinersystemet? Det hørtes da mye ut. Og hva har de leger til i Steinerskolen?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Ingen som kjenner steinersystemet her? Jeg er også nysgjerrig!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Antroposofene har egne leger. De deler stort sett ut urtete, men de er alikevel vanlige leger med ekstra utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Merkelig at ingen kan fortelle om utdannelsen når det var så mange som visste så mye i tråden i går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå