Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Kan man gi vann på flaske til en baby som er 3 uker gammel...? Har tydeligvis ikke nok melk, og butikkene har stengt for kvelden...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Ja, sukkervann. Det har til alle tider vært brukt både på fødeavdelingen og i gamle dager når de hadde lite melk. Det er næring i sukker.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Skal jeg bare blande sukker og vann..? Hvor mye sukker skal i hvor mye vann...??
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Og må vannet kokes før hun drikker det...??
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Du må koke vannet først. Hvor mye sukker husker jeg ikke. Noen skjeer. Du kan jo ringe mora de eller noen andre med erfaring og høre.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Sukkervann gir du til unger som har vondt i maven ikke på grunn av at du tror du har for lite melk. Det er helt vanlig å tro man har lite melk på kveldene på grunn av at babyen vil amme hele tiden gjerne over 5-7 timer på kvelden/tidlig natt. Det lureste for deg er å fortsette å amme så lenge ungen vil ha melk. Du har også mindre av den tynne melken som renner lett og mer av den tykke mettende melken som er tyngere for ungen å suge ut og det er derfor den må ammen så ofte på kveldene.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Hun har ligget ved brystet en time nå, og endelig sovnet hun... Og da regner jeg med at hun er mett og fornøyd:) Er så redd for at jeg mister melken og må begynne med MME, for det har jeg absolutt ikke lyst til..
mamman til to gutter Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Når mini var 3 uker ammet jeg alltid i en time før han var fornøyd og det er helt normalt og som en annen skrev, om kvelden er det normalt å amme i flere timer i strekk. Hvis du gir mme når babyen ammer så lenge stimuleres ikke produksjonen og du kan få for lite melk. Hvis du lar henne amme lenge vil produksjonen stimuleres og øke og du vil mest sannsynlig ha nok melk. Det er veldig få som ikke klarer å produsere nok mm. Hvis du går inn på ammedebatten her, så er det mange som har spurt om de samme tingene som du lurer på nå og på ammehjelpen.no kan du få svar på det meste om amming og det å ha nok melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå