Gå til innhold

møkklei...!har en baby som aldri sover!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal en stakkars mor gjøre??????og stakkars babyen min som er kjempe sliten. Vi holder ikke ut, ingen av oss.

I dag har hun sovet 1,5 time med dupp, tok derfor kvelden halv7...våknet etter 40min, og skriker fortsatt.....urolig hele natten. I perioder slår hun til,men sjeldent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert på dette, men synes det står veldig mye nyttig inne på www.sovlillebaby.com :)

Skrevet

Stakkars deg. vet hvordan du har det. Har prøvd med to stk.......

dog har de hatt kolikk. Nr to tok vi til kiropraktur da han var seks uker. Gikk en uke så hadde vi et rolig barn, dog som fortsatt var mye våken, men han var rilig, kunne legges ned i egen seng. Og shn sov jammen til tider........

så litt mere kontroversielt, med fare for å erte mange på nakken. Førstemann ville heller ikke sove.... Var bare så desperat og utslitt. HAdde en jordmor på helsestasjon som sa vi kunne prøve å leggehan på magen....... En gang må man bare sove..... Ikke røyker eller drikker vi, ingen andre ting som provoserer krybbedød.... men i alle fll. fra da sov han natta igjennom........ Men det er jo et valg som ikke er så vanlig å prøve ut......

Skrevet

hun er 6,5 mnd - kiropraktor var vi til hun var 6uker, og det ble bedre. hun kan sove på rygg,mage og siden, ingenting er bedre enn det andre.

jeg pupper, bysser,synger,koser...er så sliten og lei at tårene kommer for ingenting.

greit at hun sover lite om dagen, men da trenger både hun og jeg at hun sover om natten!

Skrevet

Skjønner deg godt. Kan ikke hjelpe med så mye annet en at jeg håper dere får det bedre, for det er bare så fysisk og psykisk vondt å ikke sove. Det tar bare over det hele...... Men det må jo bli bedre til slutt.

HAr du ikke en mann som kan ta med deg lillejenta ut innimellom så du kan få noen timer alene og bare slappe av????? Det hjelper i alle fall litt:-)

Skrevet

vi har ett-roms leilighet og sover derfor like dårlig alle mann,så etter at han kommer hjem fra jobb er han sikkert like sliten som meg. når han endelig tar seg en tur ut, kommer han inn etter at hun har sovnet i vogna - og da våkner hun jo igjen!!!kunne godt ha tenkt meg at han trådde litt mer til, men om kvelden tar vi å deler på å være sammen med henne.

Skrevet

Ikke så lett dette. Håper det blir bedre for dere om ikke alt for lenge:-)

Skrevet

*trøsteklem* Vet dessverre så altfor godt hvordan du har det. Du blir så nedkjørt at du ikke vet hvor du skal gjøre av deg. Her måtte vi få hjelp av mine foreldre, min søster OG hans foreldre.

Min søster (trebarnsmor) skulle passe henne fra kl. 16 til 8 dagen etter. Hun sa hun hadde holdt på å ringe meg to ganger i løpet av kvelden for å si at hun ikke taklet det og måtte komme hjem igjen med henne!

Kan ikke gi deg noe råd, kun tilby en klem og sympati...

Skrevet

Ting som funker her hos oss:

1. Koseklut som jeg legger ved siden av han, da roer han seg og ligger og gnir nesa mot den!

2. Vi har også brukt den bamsen med hjertelyd

3. Når vi triller tur så for og roe han ned triller jeg der det er grus slik at vogna rister, det gjør underveker!!

Men jeg ville nok tatt meg en tur til manuellterapaut eller kiropraktor med vesla, kanskje hun har vondt i nakken (KISS syndrom) etter fødselen, da sover de lite og skriker mye. manuellterapauter er gode på og kurere kiss. et par behandlinger er ofte det som skal til.

Lykke til

Skrevet

Vil også anbefale manuellterapeut. skader jo ikke å se om hun kan ha noen låsninger.

Ellers, det som funket for oss var:

- Faste rutiner på dagsoving og nattsoving. Dagsovong alltid i vogn.

- Rullet sammen noen helsetepper og la under lakenet på hver side, sånn at babyen sov i et lite rede/grop. Det skal visst virke beroligende

- Hadde et kosedyr formet som en pølse/slange i hodeenden, sånn at han lå og holdt rundt den.

- Smokk

- Vinduet åpent, slik at det blir kaldt. Heller ha på en ekstra varm pysjamas.

Lykke til, håper det ordner seg snart:-)

Skrevet

takk for råd - alle er for lengst prøvd!

Skrevet

Bæretøy? Meitai, sjal eller noe slikt. Det var det eneste som fungerte på min i 8 måneder.

Skrevet

Hei. Dette er en situasjon jeg kjenner godt, og selv om vi fortsatt har mye problemer med søvnen, så tror jeg at jeg har noen gode råd å komme med, litt ut ifra egne erfaringer og litt fra den hjelpen vi har fått fra spesialterapeut. Men det kan bli ganske langt så send meg heller en pm så skal jeg svare.

Skrevet

har ikke akkurat hatt en sove-baby selv, så skjønner du blir frustrert..

men det blir bedre etterhvert. ser du har fått masse god tips her, så får håpe noe hjelper. i mellomtiden så kan det jo hende det går seg til av seg selv?

snuppa mi har bare hatt halvtimes dupper siden hun var to mnd, og våknet masse på natta.

har prøvd det ene og det andre, men nå har jeg bare innfunnte meg med at det blir nok bar bedre etterhvert som hun blir større. nå har hun også begynt i barenhage, så hun er mere sliten, og sover nesten hele natta (våkner i 4-tiden)

lykke til, noen ganger må man bare ta tiden til hjelp... :)

Skrevet

leste ikke alle innleggene med råd her, men her er det som får min tupp på 6,5 til å sove..

hun ligger i vår seng da... vi har samsovet siden hun var 2 måneder, det har gjort livet vårt myyyye bedre.. ser for meg at hun sover bedre da fordi hun føler seg tryggere..

når hun skal legge seg på kvelden før vi legger oss, legger jeg ei hodepute på hver side av henne, så snur hun seg inn i ei av hodeputene og sovner..

blir hun ikke rolig av seg selv, legger jeg meg med henne ei stund og lar henne krafse meg i håret og ansiktet..

også legger jeg henne ikke før hun viser tegn på at hun er skikkelig trøtt.. hvis hun ikke er trøtt blir det bare tull alt sammen...

Skrevet

Enig med prego. Prøv å legg deg sidenav henne i din seng. Hold rundt henne og kanskje stryke over nese/panne, håret eller tinningen. Du har sikkert kanskje prøvd det allt. Synge en rolig sang,eller en spilledåse hjelper litt her...Hvis hun stritter i mot og vil snu seg, "holde henne fast" og prøve og roe (prate rolig/ synge). Min gutt sover faktisk lenger om morran når han ligger med oss. Hvis du får henne til å sove litt på dagtid, så benytt sjangsen til å sove litt selv også - så får allt annet vente.

Ikke lett dette med soving, håper det ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...