Gå til innhold

Hjelp! Gravid med nummer tre og KVALM.....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann var jeg ganske kvalm de første månedene, med nummer to litt mindre men nå er jeg kjempekvalm, mye verre enn før. Er det flere som har hatt store forskjeller mht.kvalme i svangerskapene? Min søster foreslo at siden de to forrige er gutter er dette sikkert en jente siden jeg er så mye kvalmere. Eller enda bedre, tvillinger:P Hjelpe meg...

Men mest av alt - er det noen som har tips mot kvalmen? Med to aktive småbarn er en sengeliggende mamma ikke akkurat et alternativ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en fra før, og han var jeg medium kvalm med, mest om morran... Nå er jeg kvalm når det skal være, men jeg holder det litt i sjakk med å spise, merkelig nok.... Er værre kvalm nå og, må brått legge meg ned, eller sette meg... :s Skikkelig ubra....

Skrevet

I de to første svangerskapene var jeg kvalm på ettermiddag/ kveld og det ga seg rundt uke 10.

Denne gangen var jeg kvalm hele døgnet. Fra ca uke 18 var jeg stort sett kvalm bare på morran. Er 26+1 i dag og er litt kvalm innimellom.

De to første barna er gutter, mens denne gangen venter vi jente.

Skrevet

Det som har vært min redning er ingefærtabletter, og absolutt ikke bli sulten!! Har selv to små barn, så jeg kjenner meg igjen i at en sengeliggende mamma ikke er noe alternativ. Har vært kvalm med alle tre,har to jenter, men vet ikke hva vi venter denne gangen.

Skrevet

Hehe - det er jo litt dårlig gjort at det blir verre etterhvert - svangerskap og fødsel skal jo aller helst bli lettere og lettere:P

Svanemamma - den kvalmen satt i. Det er det jeg har vært litt redd for, at det ikke skal gi seg denne gangen. Utrolig morsomt å gå og være småkvalm i månedsvis:P

Skrevet

Jeg prøvde ingefærtabletter med førstemann, men syntes de smakte så kraftig at jeg ikke fikk dem i meg. Finnes det noen som er litt lettere å få ned, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...