Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Skal på jentekveld i morgen. Og en av mine venninner som kommer på festen har en sønn som nettopp har fått vannkopper. Jeg har selv hatt vannkopper da jeg var liten. Er det noen risiko for meg å gå på denne festen? Kan fosteret (er i dag 9+3) bli smitta?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 jeg ville ringt legen og spurt, men jeg tror det bare er farlig hvis du ikke har hatt vannkopper.
theal Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Det skal ikke være smittsomt, så lenge du har hatt det. Dersom du ikke hadde hatt d, kunne d ha vært skadelig for fosteret i begynnelsen av svangerskapet og rundt termin.. det var det legen og fødeavdelingen sa til meg i alle fall
kanutta78 Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Hei. Kan ikke huske å ha hørt at vannkopper skal være farlig før gravide, er røde hunder som kan være det hvis man ikke har hatt det el vaksinert før det, men det blir man testet for hos legen, rubella heter det... men selvf. sjekk det m legen for sikkerhetsskyld...slipper man å gå rundt å bekymre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå