kitty08 Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 jenta mi på 7mnd har hatt feber i dag (og en urolig natt, så det var nok feber da også uten at jeg målte). Feberen har vært opp til 39. Hun er sutrete, skriker en del og vil bare ha pupp (ikke fast føde), ellers er hun ikke tett i nesa eller noe annet som feiler henne (som jeg kan se). -når bør man kontakte lege? -når bør man gi febernedsettende?
Sunniva78 har to små Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har gitt febernedsettende dersom feberen kommer opp i 39 grader på kvelden. Det er mye tryggere, for det er jo ikke så lett å følge med på natta som på dagen. På dagtid ser jeg an, gir ikke noe om den er under 39,5. Men allmenntilstanden spiller jo også inn. Er barnet i dårlig form, og utilpass kan man jo gi selv om ikke feberen er så høy. Angående lege så tror jeg at det er greit å kontakte lege etter 3 dager med feber... Men vet ikke helt hva "grensa" er! God bedring da, håper det gir seg fort!
kitty08 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2008 takk for råd! Jeg ga henne litt paracet, for hun skrek så innmari sårt, og da roet det seg litt og jeg fikk i henne litt havregrøt. Vi får se hva natten bringer ....
lillemorell Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 ringte legevakten forrige uke for å spørre om akkurat det, og svaret var det samme som sunniva svarte; kontakt lege etter 3 dager (men husk at allmenn tilstanden er viktigst) og paracet ved temp. over 39,5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå