Gå til innhold

Amming og brusdrikking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å ha hørt at man ikke skal drikke brus når man ammer fordi kullsyren ikke er bra for babyen. Stemmer det?

Har en venninne som ammer og drikker en del brus. Syntes hele tiden at hennes datter er urolig og virker som har vondt i magen etter amming. Gråter mye osv. Kan dette være pga kullsyren? Siden jeg ikke har barn selv ennå syntes jeg det er litt dumt om jeg skal begynne å fortelle henne at dette ikke er bra osv siden jeg selv ikke ville ha likt å bli fortalt ting av folk som selv ikke har barn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn reagerer på det, andre ikke. Min gjorde ikke det.

Skrevet

Det kommer da ikke brus ut av puppen? Eller har du en ny vri så er kanskje Ringnes interessert? :-D

Skrevet

Jeg tror at min unge reagerer på at jeg drikker brus. De gangene jeg har gjort det, har hun hatt mye luft i magen og vært mer sutrete enn ellers. Varierer fra unge til unge hva de reagere på.

Skrevet

Mine barn har reagert på det litt første 1-2 mnd så da har jeg ikke drukket bruks, men så har det gått bra... også når jeg har drukket mye...

Skrevet

" Det kommer ikke brus ut av puppen".... For et utsagn.....

Det kommer heller ikke erter, kål eller løk ut av puppen etter som jeg vet da, men de fleste er likevel enige om at disse matvarene bør man innta med forsiktighet når man ammer ,mht luftsmerter..... Brus er IKKE bra for noen noensinne! Synd men sant!

Skrevet

He-he, takk for de morsomme bildene du ga oss nå. Ser ertene trille ut :-D

PS nyere forskning sier at det er ingen sikker indikasjon på at mat og drikke påvirker mm. Men de fleste mener vel at det er greit å holde seg til det man selv erfarer, og det har jeg forståelse for.

Skrevet

Jeg har fått tre barn, den første reagerte ikke på brus, men de to siste har gjort det. Har ikke kunnet drikke brus de første to tre månendene for da har de blitt urolige og avføringen har kommet ut en en slik fart at antrekkene måtte byttes etter hvert bleieskift :-) Du kan jo tipse venninna di om dette ogg oppfordre henne til å slutte å drikke kullsyreholdig drikke en ukes tid. Hvis det er brusen babyen reagerer på bør hun merke forandring ganske snart..

Skrevet

For å si det sånn; Du er hva du spiser! Sånn er det bare... Dersom man vil bli en "PROMPE-LUS" -drikk brus..... Skål!

Skrevet

Gutten vår reagerte veldig på det, så jeg måtte kutte ut brus fram til han var 3-4 måneder.

Skrevet

noen reagerer, andre ikke. jeg har drukket brus med alle mine 3 uten problem

noen reagerer på sjokolade også..heldigvis ikke min ..så sjokoladesjuk nå som jeg ammer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...